عملیات بازداشت «قیصاری» ناموفق ماند/ ۸ نفر کشته شدند

  • انتشار: ۲۵ قوس ۱۳۹۸
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 72330

عملیات بازداشت «نظام‌الدین قیصاری» فرمانده سابق نیروهای پولیس محلی در ولایت «فاریاب» پس از حدود 20 ساعت درگیری بطور ناموفق پایان یافت که در نتیجه این درگیری‌ها دستکم ۸ نفر از نیروهای قیصاری کشته و ۳۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

نیروهای پولیس ولایت بلخ حوالی نیمه شب شنبه اقامتگاه قیصاری در منطقه پنجم شهر مزارشریف را محاصره کرده بودند و قصد بازداشت وی را داشتند که با مقاومت نیروهای مسلح تحت فرمان این فرمانده محلی روبرو شدند.

فرمانده پولیس بلخ به رسانه‌ها گفته بود که با 150 تا 200 نیروی مسلح علیه نیروهای امنیتی درگیر هستند و پس از آن نیروهای ویژه و بالگردهای ارتش وارد عمل شدند.

براساس گزارش‌ها بالگردهای ارتش 7 راکت را بر محل اقامت قیصاری شلیک کردند و پس از ورود به این محل 8 جسد یافت شد و 30 نفر دیگر از محافظان وی نیز بازداشت شدند اما خود این فرمانده از محل متواری شده است.

اقدام حکومت برای بازداشت نظام الدین قیصاری با واکنش‌های تندی روبرو شده است.

 عنایت‌الله بابر فرهمند معاون اول ستاد انتخاباتی ثبات و همگرایی و از افراد نزدیک به جنرال دوستم اقدام حکومت برای بازداشت نظام‌الدین قیصاری را سیاست ضد تباری خواند و گفت قیصاری را فریب دادند و حال می‌خواهند او را بکشند.

حزب جنبش اسلامی افغانستان نیز اعلام کرد که آماده است تا در مورد قضیه پیش آمده بین نظام‌الدین قیصاری و نیروهای امنیتی در شهر مزار شریف وساطت کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟