عمران خان: فرمانده ارتش پاکستان، امریکا را علیه من تحریک کرد

  • انتشار: ۱۶ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 141620

نخست وزیر سابق پاکستان در مصاحبه‌ای با پایگاه اینترسپت، فرمانده ارتش کشورش را متهم کرد به این که متهم اصلی تعمیق بحران سیاسی در پاکستان است.

به نقل از رسانه‌های خارجی، عمران خان بنیانگذار حزب تحریک انصاف پاکستان، در سال ۲۰۲۲ با رای عدم اعتماد پارلمان این کشور از نخست وزیری کنار گذاشته شد.

عمران خان که در نهم مه ۲۰۲۳ توسط ارتش پاکستان دستگیر شد به مدت چهار روز در بازداشت قرار داشته و سپس دادگاه عالی پاکستان حکم به غیرقانونی بودن بازداشت او داد. بازداشت او باعث به راه افتادن موجی از اعتراضات در سراسر پاکستان شده و تشکیلات نظامی پاکستان در پاسخ به این تحول اکثر رهبران ارشد وابسته به عمران خان را دستگیر و یا وادار به استعفا از حزب کرد. هزاران تن از کارمندان این حزب نیز دستگیر شدند.

عمران خان به تازگی در مصاحبه‌ای با نشریه امریکایی اینترسپت خواستار آن شد که امریکا از حاکمیت قانون، دموکراسی و دیگر ارزش‌های غربی تهدید شده در پاکستان حمایت کند.

نخست وزیر سابق پاکستان همچنین در این مصاحبه گمانه زنی کرد که امریکا به دلیل تردید نشان دادن او نسبت به «جنگ جهانی علیه تروریسم» و همچنین «این تلقی غلط که پاکستان را همراستا با طالبان کرده»، علیه او شوریده است.

عمران خان فرمانده ارتش پاکستان را متهم کرد که امریکا را علیه او تحریک کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟