علمای عربستان: اقدام فرانسه موجب نفرت‌افکنی میان جوامع می‌شود

  • انتشار: ۵ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 96176

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، دبیرکلی هیئت عالی علمای عربستان سعودی به کاریکاتور موهن منتشر شده در فرانسه که در سطح جهان موجی از خشم را برانگیخته است، واکنش نشان داد.

این دبیرکلی در بیانیه‌ای اعلام کرد: توهین به مقامات انبیاء و پیامبران الهی هرگز ضرری به ایشان نخواهد رساند و این تنها خدمتی به دعوت کنندگان به افراط‌گرایی و کسانی است که می‌خواهند میان جوامع نفرت افکنی کنند.

در این بیانیه آمده است: بر عقلای سراسر جهان، موسسات و افراد واجب است که این توهین که هیچ ارتباطی با آزادی بیان و اندیشه ندارد را محکوم کنند. این کار تنها تعصب کورکورانه و خدمت رایگان به دارندگان اندیشه‌های افراط‌گرایانه است.

هیئت علمای عربستان تاکید کرد که حضرت محمد (ص) کوچک شمردن و تکذیب کردن تمامی انبیای الهی را حرام اعلام کردند و همانطور که در قرآن آمده است، از اهانت به آداب و نشانه‌های دینی نهی فرمودند.

این هیئت با بیان اینکه مقام انبیای الهی از سوی خداوند محفوظ است وگرامی داشته می‌شود، تاکید کرد که بر هر مسلمان و تمامی محبان حقیقت و تسامح واجب است که سیره پیامبر (ص) را که در بردارنده رحمت، عدالت، بخشندگی، انصاف و خیررسانی به تمامی انسان‌هاست اشاعه دهند.

به دنبال قتل معلمی فرانسوی که به شاگردانش کاریکاتور‌هایی از پیامبر اسلام را نشان داده بود، رئیس جمهور فرانسه مسلمانان را مسئول قتل او معرفی کرد و مدعی شد «اسلام گرا‌ها قصد نابودی فرانسه را دارند»؛ اظهاراتی که با واکنش‌های بسیار در سطح بین المللی همراه شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟