عبدالله،بستن دفترهای کمسیون انتخابات نمیتواند شفافیت انتخابات را تضمین کند

  • انتشار: ۲۶ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2
  • شناسه مطلب: 47686

به گزارش خبرگزاری اطلس،عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه افغانستان در مورد بسته شدن شماری از دفترهای ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات در برخی از ولایت‌ها، واکنش نشان داده‌است.

رئیس اجراییه کشور که در نشست شورای وزیران صبح امروز گفت که بستن دفترهای کمیسیون انتخابات در ولایت ها نمی‌تواند شفافیت انتخابات را تضمین کنند.

آقای عبدالله می‌گوید که دروازه‌های ولایتی کمیسیون انتخابات باید در ولایت‌ها دوباره باز گردند و می‌افزاید که کمیسیون انتخابات مسئولیت دارد تا جهت رفع نگرانی‌های جریان‌های سیاسی و احزاب و نهادهای جامعه مدنی با آنان گفت‌وگو نماید.

این درحالیست که به تازگی هوادران ائتلاف بزرگ ملی افغانستان، دفترهای ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات را در ولایت‌های بلخ، هرات و قندهار بستند.

هواداران ائتلاف بزرگ ملی می‌گویند که آنان پس از آن دست به این اقدام زدند که حکومت صدای آنان را برای برگزاری انتخابات شفاف نشنیده‌ است.

آنان تاکید می ورزند که اگر صدایشان بیشتر از این شنیده نشود، دفترهای کمیسیون‌ انتخابات را در سایر ولایت‌ها نیز خواهند بستند.

کمیسیون انتخابات روز گذشته در واکنش به اقدام آنان گفتند که مسئولیت به تاخیر افتادن انتخابات کسانی خواهند بود که دستور بستن دفترهای کمیسیون انتخابات را داده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟