عبدالله: طالبان هیچ اقدامی برای نتیجه دادن گفتگوهای صلح نکرده است

  • انتشار: ۸ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 55392

عبدالله، رئیس اجرائی حکومت تاکید کرد که تشکیل «حکومت موقت» راه حل مشکلات افغانستان نیست.

رئیس اجرائی بیان داشت: صلح و انتخابات دو پروسه مهم برای مردم و حکومت افغانستان است که در هر دو زمینه تلاش های جدی جریان دارد.
وی افزود: درباره انتخابات حکومت متعهد به برگزاری انتخابات شفاف و آزاد است؛ انتظار ما از کمیسیون های انتخاباتی این است که به بهترین صورت ممکن این پروسه را مدیریت کنند.
عبدالله اضافه کرد: در پروسه صلح توقع ما این است که صدای واحدی از سوی حکومت و مردم افغانستان بلند شود؛ برای همین حکومت در پی تشکیل هیات همه شمول است تا دیگر بهانه ای برای طالبان باقی نماند.
وی تاکید کرد: باور ما این است که طالبان هنوز مانع اصلی بر سر راه صلح هستند؛ آنها هیچ اقدامی برای نتیجه دادن گفتگوهای صلح نکرده اند. بحث هیات مذاکره کننده آمریکا با طالبان درباره قطع رابطه طالبان با دیگر گروه های هراس افکن، چگونگی حضور نیروهای خارجی در افغانستان، آتش بس و گفتگو با حکومت افغانستان تمرکز دارد.
رئیس اجرائی دولت افغانستان بیان داشت: صلح زمانی محقق می شود حکومت و مردم افغانستان با طالبان به توافق برسند؛ در غیر این صورت، طالبان هیچگاه با گروه های هراس افکن دیگر قطع رابطه نخواهد کرد و بر هیچ تعهدی پابند نخواهند ماند.
به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالله عبدالله افزود: تشکیل حکومت موقت و برگشت به گذشته راه حل مشکل کشور نیست؛ اگر گفتگوهای صلح به نتیجه برسد و طرف‌های مذاکره کننده به توافق نهایی که مورد پذیرش مردم افغانستان باشد دست یابند، در آن صورت روی یک بسته همه پذیر می‌توان بحث و مذاکره نمود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟