عبدالله در مراسم عاشورا: مردم باهم متحد باشند

  • انتشار: ۲ عقرب ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 10930

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، عبدالله عبدالله از تمامی افغانها و گروه ها خواست تا با هم متحد باشند و با هم دیگر همبستگی نشان بدهند.

به گزارش خبرگزاری اطلس، آقای عبدالله که در مجلس عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت أبا عبدالله الحسین علیه السلام درکابل سخنرانی می کرد، گفت ملت افغان از امام حسین آموخته است که هیچ گاهی نباید در مقابل «ظالم» سر خم کنند.

دراین مراسم آقای عبدالله را انجنیرمحمدخان، معاون اولش، معصوم ستانکزی، سرپرست وزارت دفاع ملی، نورالحق علومی، وزیر داخله و مقام‌های ارشد دولتی همرای می کرد، تاکید کرد که «تاریخ ثابت کرده است که ملت افغانستان است هرگز شکست نه خورده است.»

آقای عبدالله همچنین با اشاره به مداخلۀ خارجی در امور افغانستان، گفت که وی از جامعۀ جهانی خواسته است تا مانع کسانی‌ شود که در ترویج و تأمین مالی شورشیان در افغانستان دخیل هستند.

رییس اجرائیه کشور با اشاره به اینکه افغانستان با هیچ کشوری دشمنی ندارد از برخی کشورهای مداخله گر در امور افغانستان خواست آنها نیز باید روابط دوستانه داشته باشند.

داکتر عبدالله در قستمی از سخنان خود، از قربانی های نیروهای امنیتی که در راستای مبارزه با دشمنان کشور جان های شان را از دست داده اند و یا  زخم برداشته اند، قدر دانی کرده و گفت: «ملت ما قربانی بسیاری زیادی برای کشورشان داده است و هنوز هم قربانی می دهند.»

مراسم عاشورای امسال علیرغم وجود تهدیدهای فراوان، در فضایی امن و با حضور گسترده مردم و مقامات کشور برگزار شد.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟