عبدالله خواستار توقف روند بازشماری آرا شد؛ اگر کشور به بحران رود مسئولیت آن با تیم «دولت‌ساز» است

  • انتشار: ۱۹ عقرب ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 70877

عبدالله عبدالله رهبر تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» ضمن تاکید بر توقف بازشماری و متهم کردن تیم حاکم به مهندسی انتخابات گفت که اگر افغانستان به بحران رود مسئولیت آن با تیم «دولت‌ساز» است.

عبدالله اظهار داشت که تنها آرای معتبر مردم باید نتیجه انتخابات را تعیین کنند.

وی هشدار داد که اگر کمیسیون انتخابات به بازشماری آرا در غیاب ناظران این تیم ادامه دهد ثبات و همگرایی علیه آن اقدام خواهد کرد.

رئیس اجرایی دولت با تاکید بر اینکه تیم ثبات و همگرایی خواستار ایجاد بحران نیست نیز تاکید کرد که این اقدام نیز صلح‌آمیز و در چارچوب قانون خواهد بود.

عبدالله خاطرنشان کرد که پیش از بازشماری آرا باید وضعیت حدود 300 هزار برگه رأی که از دید وی فاقد اعتبار است مشخص شود زیرا هیچ اطلاعات بیومتریکی برای این آرا وجود ندارد و از این رو نباید شمارش شوند.

رهبر تیم ثبات و همگرایی با متهم کردن تیم «دولت‌ساز» به رهبری «اشرف غنی» به مهندسی انتخابات نیز گفت که تیم انتخاباتی‌اش در رابطه با آرای انتخابات هیچ سازشی نمی‌کند و اگر کشور به بحران رود مسئولیت آن با تیم دولت‌ساز است.

گفتنی است، تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله روز گذشته تصمیم اخیر کمیسیون انتخابات مبنی به شروع روند بازشماری در ولایات را قانون‌شکنی خواند و از ناظران خود برای حضور این روند جلوگیری کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟