عبدالله حبیبی و قدمشاه شهیم در حادثه قول اردوی بلخ مسئولیت نداشتند

  • انتشار: ۷ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 21394

ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی در واکنش به تعیین عبدالله حبیبی وزیر پیشین دفاع ملی و قدم شاه شهیم رییس پیشین ستاد ارتش به عنوان سفیر در کشورهای اردن و قزاقستان می‌گوید مسؤولیت اصلی در حمله به قول اردوی شاهین به دوش آنان نبود.

مجیب‌الرحمان رحیمی، سخنگوی رییس اجرایی امروز (پنج‌شنبه) در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت که وزیر دفاع پیشین و رییس پیشین ستاد ارتش، مسؤولیت کلیت ارتش افغانستان را به دوش داشتند اما در حادثه‌یی که در مزار اتفاق افتاد، مسؤولیت اولی متوجه آنان نبود.

آقای رحیمی افزود مسؤولیت نخست بر می‌گردد به قوماندانان قول اردو و مسؤولانی که در آن‌جا بودند و تحقیقات هم جریان دارد که اگر در تحقیقات اتهامی یا غفلتی به صورت مستقیم متوجه وزیر دفاع پیشین و رییس پیشین دفاع شود، این بحثی جداگانه است.

او گفت هم وزیر به یک دورۀ طولانی در ارتش خدمت کرده و هم رییس ستاد ارتش در دوره‌های مختلف در جهاد و مقاومت حضور داشت و یک سنت اخلاقی به جا گذاشته تصمیم به استعفا گرفتند.

سخنگوی رییس اجرایی گفت حکومت به خاطر این‌که این دو مقام پیشین ارشد حکومت افغانستان احساس امنیت کنند، اقدام به تعیین‌شان به حیث سفیر کرده‌است.

این در حالی‌ست که پس از حمله بر قول اردوی ۲۰۹ شاهین در بلخ که منجر به کشته‌شدن بیش از ۱۳۰ تن از نیروهای امنیتی گردید، عبدالله حبیبی و قدم شاه شهیم ظاهرا از مقام‌های‌شان استعفا کردند.

اما پس از استعفای آنان، حکومت وحدت ملی آقای حبیبی را به حیث سفیر افغانستان در اردن و آقای شهیم را به عنوان سفیر در قزاقستان تعیین کرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟