عبدالله: برای پایان بخشیدن به بهانه های طالبان، تیم مذاکره کننده را اصلاح می کنیم

  • انتشار: ۶ حوت ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 53908

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، امروز (6 حوت) در نشست شورای وزیران اظهار داشت: طالبان تاکنون حاضر به مذاکره مستقیم با دولت افغانستان نشده؛ اگر این گروه با تیم مذاکره کننده مشکل داشته باشد حکومت حاضر است برای رفع موانع در آن اصلاحاتی بوجود آورد.

به گزارش خبرگزاری اطلس، عبدالله با اشاره به گزارش اخیر یوناما مبنی بر آمار تلفات ملکی افغانستان، تصریح نمود، افغانستان عدم گفتگوی طالبان با دولت را بزرگترین مانع در پروسه صلح می داند و حکومت وحدت ملی تلاش دارد تا این موانع را از میان بردارد.
وی تاکید کرد در صورتی که طالبان با تیم مذاکره کننده مشکل داشته باشد حکومت حاضر است این تیم را اصلاح کند تا بر هرگونه رفتار بهانه جویانه این گروه پیروز شویم.
رییس اجرایی در رابطه با جرگه مشورتی صلح گفت حکومت میخواهد گفتگو ها در مورد روند صلح را وسعت بخشد و هر قدمی که افغانستان برای دستیابی به یک صلح آبرومندانه نزدیک شود، مورد استقبال مردم و حکومت می باشد.
عبدالله در ادامه سخنانش، بلاتکلیفی کمسیون های انتخاباتی ( پس از تعدیل قانون انتخاباتی توسط رییس جمهور) را غیر قابل قبول دانسته و بیان داشت، به زودی این کمیسیون ها از این سر در گمی بیرون خواهد شد.
لازم به ذکر است، امروز پنجمین دور مذاکرات طالبان با حضور ملا عبدالغنی برادر و مقامات امریکایی پیرامون روند صلح افغانستان، در قطر برگزار خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟