طالبان 7 نظامی پاکستانی را از پای درآورد

  • انتشار: ۱۴ سرطان ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 6930

بر اثر حملات و بمب‌گذاری‌های گروهک طالبان در شمال غرب پاکستان، 7 نظامی این کشور از پای در آمدند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از العالم، این حملات در حالی صورت می گیرد که ارتش این پاکستان همچنان به سوی آخرین پایگاه اصلی طالبان در نزدیکی مرزهای افغانستان پیشروی می کند.

روزنامه الحیات امروز یکشنبه به نقل از چند مسئول اطلاعاتی ارتش پاکستان بدون ذکر نام آنها نوشت: طالبان دیروز در منطقه «پیرغر» در مسیر یکی از کاروان های ارتش بمب گذاری کرد که انفجار بمب باعث کشته شدن دو نظامی و مجروحیت سه نظامی دیگر شد.

«عزام طارق» سخنگوی طالبان مسئولیت بمب گذاری را به عهده گرفت و اعلام کرد که پنج نظامی در انفجار بمب کشته شدند.

انفجار دومین بمب در وزیرستان شمالی نیز ۳ کشته و ۶ زخمی؛ و سومین بمب در وزیرستان جنوبی هم ۲ کشته برجای گذاشت که هر دو این بمب ها در مسیر خودروهای ارتش منفجر شدند.

ارتش پاکستان هم از تابستان گذشته عملیات نظامی بزرگی را در وزیرستان شمالی برای سرکوب طالبان و دیگر گروه های افراطی اجراء می کند و هنگام پیشروی به سوی منطقه وادی شوال – آخرین پایگاه اصلی طالبان در نزدیکی مرزهای افغانستان – با مقاومت سرسختانه طالبانی ها مواجه شده است.

ژنرال رحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان دو روز پیش از نیروهای مستقر در وزیرستان شمالی بازدید کرد و گفت: اولین مرحله از عملیات که در ارتفاعات منطقه «وادی شوال» اجراء شد، موفقیت آمیز بود و زمان اجرای مرحله دوم در مناطق پست فرارسیده است و ما تا زمانی که پاکستان از تروریست ها پاک نشده است، به عملیات خود ادامه خواهیم داد.

مناطق پست وادی شوال جنگلی است و نیروهای طالبان در این مناطق مخفیگاه های متعددی را ایجاد کرده اند و از همین مناطق به داخل خاک افغانستان دسترسی دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟