رئیس امنیت ملی:

طالبان قصد دارد رهبری خود را به داخل افغانستان منتقل کند

  • انتشار: ۱۵ جدی ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 103430

احمد ضیا سراج، رئیس امنیت ملی امروز دوشنبه (۱۵ جدی) در مجلس نمایندگان اعلام کرد که طالبان اخیرا به ولایت‌های جنوب و جنوب غرب تمرکز بیشتری دارند تا رهبری خود را به این مناطق انتقال دهند.

سراج بیان داشت: «دور دوم مذاکرات صلح بسیار کلیدی و حیاتی است. اطلاعاتی که برای ما از رهبری طالبان رسیده این است که آنها نیتی برای برقراری صلح و پیشبرد مذاکرات ندارند.»

وی افزود: رهبران طالبان ۱۱۵ روز باقیمانده تا ماه می را دقیق حساب کرده و فکر می‌کنند که نیروهای خارجی در این تاریخ بیرون می‌شوند و آنان برنامه شان این است که تا آن وقت مذاکرات را به تاخیر اندازند.

رئیس عمومی امنیت ملی بیان داشت که طالبان به موافقتنامه صلح با آمریکا هیچ‌گونه پابندی نشان نمی‌دهند و اکثر شروط این توافقنامه را عملی نکرده‌اند؛ حملات شان را در شهرها افزایش داده‌اند و رابطه‌شان با گروه های خارجی منظم و عمیق است.

وی همچنین گفت: طالبان در تلاشند که جغرافیای جنگ را در جنوب و جنوب غرب افزایش دهند؛ به دلیل اینکه قصد دارند رهبری شان را به داخل افغانستان بیاورند؛ زیرا وقتی رهبران آنان از پاکستان پرواز می‌کنند عذاب وجدان دارند.

به گفته وی، طالبان برنامه جدی روی ولایت ننگرهار دارند، اما تدابیر جدی از سوی نیروهای امنیتی نیز گرفته شده است، زیرا آنان در هلمند و قندهار با شکست فاحش مواجه شدند.

سراج تاکید کرد: طالبان در سال‌های گذشته نتوانستند این هدف خود را تحقق بخشند و در سال آینده نیز موفق نخواهند شد؛ زیرا نیروهای امنیتی آمادگی کامل برای مقابله با برنامه‌های آنان را دارند.

وی همچنین با اشاره به ترورهای هدفمند طالبان گفت که امنیت ملی از سه حادثه جلوگیری کرده است.

به گفته وی، نظیفه محبوبی خبرنگار رادیو آزادی، خبرنگار تلویزیون غرغشت در ولایت خوست و رحمت الله زیارمل خبرنگار در ننگرهار از خبرنگارانی بودند که طراحان حمله بر آنان قبل از اقدام تروریستی بازداشت شده‌اند.

گفتنی است که اخیرا ترور خبرنگاران و فعالان مدنی در افغانستان افزایش یافته و گفته می‌شود که طالبان این کار را برای ایجاد سر و صدای رسانه‌ای در دستور کار خود قرار داده‌اند اما مسئولیت آن را بر عهده نمی‌گیرند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟