طالبان: سفر همزمان خلیلزاد و هیئت طالبان به پاکستان اتفاقی بوده است

  • انتشار: ۱۱ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 69810

«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر همزمان شدن سفر هیئت طالبان و «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان به پاکستان را اتفاقی عنوان کرد.

وی همچنین در پرسش «خبرگزاری فرانسه» مبنی بر احتمال دیدار هیئت طالبان با خلیلزاد نیز گفت: «چرا که نه؟ این به آمریکایی‌ها بستگی دارد».

براساس گزارش‌ها خلیلزاد روز سه‌شنبه برای گفت‌وگو با مقامات نظامی و غیرنظامی پاکستانی درباره احیای گفت‌وگوهای با طالبان به پاکستان آمده است، با این حال یکی از مقامات آمریکایی که خواست نامش فاش نشود به «آسوشیتدپرس» گفته که خلیلزاد برای از سرگیری روند صلح به پاکستان سفر نکرده است.

وی افزود که این سفر برای ادامه گفت‌وگوها با مقامات پاکستانی از جمله «عمران خان» نخست وزیر این کشور است که در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک آغاز شده بود.

هنوز مشخص نیست که آیا خلیلزاد و «ملا عبدالغنی برادر» با یکدیگر دیدار خواهند کرد، دو طرف پیش از این بارها در 9 دور مذاکرات آمریکا و طالبان با یکدیگر دیدار داشته‌اند.

به نوشته تسنیم؛ روز گذشته یک هیئت 12 نفره طالبان به رهبری «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان به اسلام‌آباد آمد. دیگر اعضای این هیئت شامل: مولوی امیرخان متقی، ملا فضل آخوند، ملا خیرالله، محمد نبی عمری، عبدالحق واثق، مطیع‌الحق خالص، عبداسلام حنفی، ضیاء‌الرحمان مدنی، شیخ دلاور، مولوی سید رسول حلیم و نبراس‌الحق عزیز می‌باشند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟