طالبان اعلام آتش بس فوری با دولت را رد کردند

  • انتشار: ۲۷ سنبله ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 94745

محمد نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر تاکید کرد تا هنگامی که مذاکره کننده‌گان درباره علت های جنگ به توافق نرسند، این گروه آتش بس نخواهد کرد.

محمد نعیم وردک اظهار داشت: همزمان با آغاز ابتدایی مذاکرات صلح، طالبان خشونت های خود را کاهش داده اند. وی دولت افغانستان را متهم کرد که عملیات های خود را متوقف نکرده است.

وی بیان داشت: «این معقول نیست که جنگ بیست ساله در یک ساعت به پایان برسد. منطقی به نظر ما این است که درباره اسباب و مشکلاتی که همین جنگ را به میان آورده بحث شود و از بین برده شود، پس از آن آتش بس نهایی شود و مشکل به صورت نهایی به پایان برسد. فرض کنید که اگر ما امروز آتش بس کردیم، فردا در سر میز به توافق نرسیدیم آیا دوباره باز جنگ را شروع می‌کنیم؟ به چه معنی؟»

سخنگوی طالبان در ادامه سخنانش درباره نظام آینده افغانستان گفت: طالبان یک نظامی اسلامی می خواهند که در آن ارزش‌های مردم کشور تعریف شود؛ یک هدف ما این بود اشغال به پایان برسد و یکی دیگر این بود که نظام واقعی اسلامی که پاسخگو به مردم و ملت باشد به‌ میان بیاید.

وی افزود که مذاکرات صلح بین الافغانی با فراز و فرودهای فراوانی رو به رو خواهد بود اما درباره رسیدن به یک صلح همیشگی خوشبین است.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اضافه کرد: «با یک اراده قوی و عزم مستحکم وارد این پروسه شدیم و این تصمیم ما است که این مشکل را نهایتا به پایان برسانیم. پروسه مغلق است و پیچید‌گی‌هایی دارد، اما امیدوار هستیم که مشکلات به صورت مسلسل به پایان برسد.»

گفتنی است که هم اکنون هیات ‎های مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان در دوحه سرگرم نهایی سازی طرزالعمل و شیوه‌های پیشبرد مذاکرات هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟