صدها تن بر ضد سران حکومت وحدت ملی در مونیخ آلمان دست به تظاهرات زدند

  • انتشار: ۲۸ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 37218

صدها تن از شهروندان افغانستان همزمان با آغاز کنفرانس امنیتی مونیخ در این شهر دست به تظاهرات زدند. آنان می گویند از تبعیض سیستماتیک و فساد گسترده و نا امنی هایی که کشور را به یک زندان بزرگ برای شهروندان آن تبدیل کرده است، به ستوه آمده اند.

صدها تن از شهروندان افغانستان که از کشورهای مختلف اروپایی و غیر اروپایی در مونیخ آلمان تجمع کرده بودند، در آنچه که سیاست های تبعیض آمیز حکومت وحدت ملی می دانند، دست به تظاهرات زدند.

یک تن از این معترضان می گوید؛ ما یک صدا به تبعیض و بی عدالتی و تمامیت خواهی و قبیله گرایی و انحصار طلبی هیات حاکمه کنونی افغانستان نه می گوییم و از منش و روش حکومتی وحدت ملی در انکار حقوق شهروندان و دامن زدن به تبعیض و نابری و فضای ارعاب و خشونت بیزار شده ایم.

آنان با انتشار قطع نامه ای می گویند تبعیض سیستماتیک قومی که در حکومت اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله تشدید شده است، همواره یکی از موانع عمده بر سر انکشاف پایدار در افغانستان بوده و از دلایل اصلی افزایش فقر و نارضایتی مردم است. انحراف مسیر پروژه لین انتقال برق 500 کیلوولت که در تضاد با پلان های انکشافی کشور و بر خلاف تعهدات حکومت افغانستان برای احداث زیربناها در دهلیز منابع افغانستان می باشد، یکی از بزرگترین مصادیق تبعیض سیستماتیک قومی در افغانستان است. این تصمیم تبعیض آمیز حکومت افغانستان با حمایت مالی بانک انکشاف آسیایی در حال اجرا است. ما تظاهرات کنندگان از شما می خواهیم که برای جلوگیری از هدر رفتن کمک های خود به افغانستان از اجرایی شدن این تصمیم حکومت افغانستان و بانک انکشاف آسیایی جلوگیری نمایید.

این افراد در اعتراض شان از جامعه جهانی خواستند که صدای آنها را در مقابل تبعیض بشنوند. اعتراض این افراد در حالی مطرح می شود که بسیاری ها حکومت وحدت ملی را به ناتوانی در اداره کشور متهم می کنند.

در ماه های اخیر عطا محمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت نیز به یکی از منتقدان سرسخت حکومت وحدت ملی مبدل شده است. او اشرف غنی رئیس جمهور را متهم می کند که افغانستان را به سوی قوم گرایی می کشاند.

پیش از این بسیاری از شخصیت های سیاسی اشرف غنی را متهم کرده بود که قدرت را در ارگ به اختیار خود درآورده است.

امروز بیش از ۵۰۰ شرکت‌کننده از کشورهای مختلف جهان در کنفرانس امنیتی مونیخ که سالانه سه روزه در هتل بایریشرهوف مونیخ با محوریت امنیت بین‌المللی حضور یافتند.

شرکت‌کنندگان درباره مسائل مختلفی از جمله مناقشات خاورمیانه، روابط کشورهای حوزه خلیج فارس و تحولات سیاسی در آفریقا به گفت‌وگو می‌کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟