شورای نامزدان: اگر آرای بایومتریک نشده باطل نشود نتیجه انتخابات را نمی پذیریم

  • انتشار: ۲۰ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 69978

شورای نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری هشدار دادند اگر آرای ثبت نشده در دستگاه‌های شناخت بایومتریک، معتبر شناخته شوند، نتیجۀ انتخابات ریاست‌جمهوری را نخواهند پذیرفت.

رحمت‌الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری و یکی از اعضای این شورا ادعا می‌کند که دستۀ انتخاباتی «دولت ساز» به رهبری اشرف غنی، می‌کوشد تا راهپیمایی‌ها را برای دادن اعتبار به آرای ثبت ناشده در دستگاه‌های بایومتریک سازمان دهی کند.

نبیل، می‌افزاید که اشرف غنی با برخی از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری دیدار کرده‌است و با پیشنهاد کرسی‌های حکومتی از آنان خواسته‌ تا آرای ثبت ناشده در دستگاه‌های شناخت بایومتریک را همچون آرای بایومتریک شدۀ معتبر، بپذیرند: «در این اواخر یک سلسله حرکت‌هایی را آغاز کرده‌اند و می‌کوشند با پولی که از منابع مشروع و یا نامشروع بدست می‌آورند تقلب کنند. با برخی از دسته‌های انتخاباتی صحبت کرده‌اند، پیشنهاد پول را داده‌اند و یا هم کرسی‌های دولتی را به آنان پیشنهاد داده‌اند تا آرای بی بایومتریک را اعتبار ببخشند.»

محمد شهاب حکیمی، نامزد دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری نیز افزود: «ساده‌تر برای تان می‌گویم اینها همان آرای گوسفندی استند که می‌خواهند با آنان یک حکومتی بسازند نامشروع و بر مردم حاکم شوند.»

در همین حال، دستۀ انتخاباتی اشرف غنی، اتهام‌های آقای نبیل را رد می‌کند و می‌گوید که کمیسیون مستقل انتخابات باید چگونگی شفاف بودن یا شفاف نبودن آرای ثبت ناشده در دستگاه‌های شناخت بایومتریک را روشن سازد.

نجیب آزاد، رییس دبیرخانۀ دستۀ انتخاباتی اشرف غنی در این باره اظهار داشت: «کار کمیسیون مستقل انتخابات است که آرای بایومترک و بی بایومتریک را شفافیتش را روشن بسازد و پس از آن تصمیم بگیرد ما به این چنین تصمیم کمیسیون انتخابات احترام داریم.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟