شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار تجهیز بیشتر نیروهای امنیتی افغانستان شد

  • انتشار: ۲۵ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 15657

بعد از اینکه نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد، گزارش خود را در مورد وضعیت امنیتی و سیاسی افغانستان در شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد، این شورا با ابراز نگرانی از اوضاع امنیتی افغانستان بر تجهیز نیروهای امنیتی این کشور تاکید کرد.

شورای امنیت سازمان ملل، با ابراز نگرانی در مورد اوضاع امنیتی در افغانستان بر تجهیز و توسعه نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور تاکید کرد.

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور افغانستان گزارش سه ماه اخیر خود را درباره وضعیت امنیتی و سیاسی این کشور به شورای امنیت ملل متحد در نشستی ارائه کرد.

شورای امنیت سازمان ملل بار دیگر اعلام کرد که در کنفرانس بروکسل از افغانستان حمایت می کند.

در عین حال، شورای امنیت سازمان ملل، نگرانی خود را در مورد اوضاع امنیتی افغانستان ابراز داشته و فعالیت های تروریستی گروه طالبان، شبکه حقانی، القاعده و داعش و سایر گروه های وابسته به آنان را در افغانستان محکوم کرده است.

در این نشست، «محمود صیقل» سفیر و نماینده افغانستان در سازمان ملل نیز دیدگاه ها و درخواست های دولت افغانستان را در بیانیه ای مفصل ارائه و تشریح کرد.

وی در ادامه افزود: اعضای شورای امنیت در این نشست بر ارتقای توان دفاعی افغانستان برای تامین امنیت در افغانستان تاکید کردند و افغانستان نیز در این نشست بر تداوم همکاری جامعه جهانی تاکید کرد.

در همین حال، «میشل جین سیسان» معاون نماینده دایمی ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل گفت: امنیت افغانستان؛ امنیت همه کشورها است و ایجاد ثبات و پایداری در این کشور امری ضروری به شمار می رود.

معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل به افزایش ناامنی در افغانستان اشاره کرد و بر افزایش تعهد جامعه بین المللی نسبت به افغانستان تاکید کرد.

سیسان در ادامه تصریح کرد: نخست، باید تعهد خود را نسبت به افغانستان دو چندان کنیم. آمریکا حملات طالبان را به غیر نظامیان و کارمندان دولتی افغانستان به شدت محکوم می کند. گزارش یوناما به خوبی نشان می دهد که غیر نظامیان از این حملات صدمات جبران ناپذیری دیده اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟