شمخانی: هرگونه اقدام علیه دولت افغانستان، در راستای تقویت گروه های تروریستی است

  • انتشار: ۲۸ قوس ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 72474

«حمدالله محب» مشاور امنیت ملی کشور که برای اشتراک در کنفرانس گفتگوی امنیت منطقه ای به تهران سفر کرده بود با «علی شمخانی»، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفتگو کرد.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در این دیدار ضمن ابراز نگرانی از تقویت گروه تروریستی داعش در افغانستان گفت: هرگونه اقدام علیه دولت قانونی افغانستان، اقدامی در راستای تقویت گروه‌های تروریستی و در خدمت منافع نامشروع آمریکا است.

شمخانی هرگونه تلاش برای بی ثباتی در افغانستان را محکوم کرد و اظهار داشت: شکستن اجماع ملی احزاب سیاسی افغانستان علیه تروریسم و افراطی گری، از راهبردهای شوم دشمنان است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با تاکید بر اینکه گسترش همه جانبه روابط با همسایگان به ویژه افغانستان از اولویت های سیاست خارجی ایران است افزود: هیچ عامل خارجی نباید بر روابط خوب تهران – کابل تاثیر منفی داشته باشد.

در همین حال «حمدالله محب»، مشاور امنیت ملی کشور نیز ضمن تشکر از تلاش های ایران در کاهش بحران های امنیتی در افغانستان گفت: تداوم مشارکت همسایگان افغانستان و همکاری با دولت این کشور در مبارزه با تروریسم، در سرعت بخشیدن به صلح و ثبات در افغانستان بسیار تاثیر گذار است.

قابل به ذکر است، دومین نشست گفتگوی امنیت منطقه‌ای روز گذشته با حضور دبیران و مشاوران امنیت ملی و مقامات عالی امنیتی کشورهای ایران، روسیه، چین، هند، افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان در تهران آغاز شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟