شش کارخانه صنعتی به ارزش 350 میلیون دالر در افغانستان ساخته می شود

  • انتشار: ۱۵ سرطان ۱۳۹۵
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14293

قرارداد تاسیس ۶ کارخانه صنعتی با ارزش سرمایه‌گذاری مجموعی ۳۵۰ میلیون دالر در کابل میان دولت افغانستان و یک شرکت خصوصی امضا شد.

بر اساس خبرنامه منتشر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری، این قرارداد در ارگ و در حضور اشرف غنی، رئیس جمهور و تعدادی دیگر از مقامات بلند پایه دولتی به امضا رسیده است.

براساس درخواست این شرکت خصوصی و موافقت کابینه و مجلس نمایندگان افغانستان، امروز قرارداد اعطای ۱۴۴ جریب زمین میان نمایندگان اداره‌های مستقل اراضی، هوانوردی ملکی، و رئیس شرکت خصوصی به امضا رسید.

به گفته وزیر مالیه این شرکت بین‌المللی متعهد شده برای ایجاد کارخانه‌های انتشارات، تولید دستمال کاغذی، کارتن‌سازی و تولید مواد خوراکی ۳۵۰ میلیون دالر سرمایه‌گذاری کند.

او گفته است براساس برآوردهای فعلی انتظار می‌ورد این کارخانه‌ها برای حدود ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و برای ۱۰ هزار نفر دیگر به صورت غیر مستقیم زمینه کار فراهم کند.

وزیر مالیه گفته است که شرکت مذکور با رعایت معیارهای تعیین شده از سوی حکومت، متعهد می‌باشد که طی سه سال، تمام تأسیسات مورد نیاز را جهت سرمایه‌گذاری تکمیل و به بهربرداری بسپارد.

وزیر مالیه  همچنین گفته است که این شرکت متعهد شده تا برای اداره هوانوردی افغانستان، اکادمی آموزشی را به ارزش ۵ میلیون دالر بسازد.

گفتنی است شرکت مذکور تعهد کرده است که یک شفاخانۀ مجهز را با هزینۀ ۳۰۰ میلیون دالر در افغانستان اعمار کند، تا نیازمندی‌های شهروندان بخاطر تداوی در داخل کشور مرفوع گردد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟