شرکت های هواپیمایی افغانستان و خسارت یکصد میلیون دالری

  • انتشار: ۱۸ قوس ۱۳۹۹
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 100919

مقامات هوانوردی کشور می گویند که ویروس کرونا، یکصد میلیون دالر به فعالیت اقتصادی شرکت های هواپمایی کشور ضرر وارد کرده است.

محمدقاسم وفایی زاده رئیس هوانوردی افغانستان گفته است که شرکت هوایی «کام ایر» ۴۰ میلیون دالر و شرکت دولتی آریانا هم ۶۰ میلیون دالر از درآمدهای خود را نسبت به سال های گذشته از دست داده اند.

وفایی‌زاده افزوده است، برای بهبود و توسعه بخش هوانوردی کشور، برنامه‌هایی در دست اقدام است که از جمله سرمایه‌گذاری در زیربناها از جمله میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی و ساخت یک ترمینال جدید در این میدان که توسط دولت و بخش خصوصی اجرایی می‌شوند.

وی همچنین گفته است که هرچند طرح حمایتی اداره هوانوردی افغانستان موفق بوده و به رغم زیان و ضرر مالی که شرکت‌های هوایی به ویژه کام ایر و آریانا متحمل شده اند، اما هیچ کدام آنها در وضعیتی نیستند که در خطر ورشکستگی، باشند.

«سیدعمر صبور» رییس میدان هوایی کابل هم گفته که بهتر است برای کابل، یک فرودگاه جدید ساخته شود.

به باور وی این میدان در داخل شهر کابل، میان منازل مسکونی قرار گرفته است.

صبور، ساخت آپارتمان های بلند مرتبه در اطراف فرودگاه کابل را مشکل ساز عنوان کرده و افزوده است که ساخت این واحدها با گذشت زمان رو به افزایش داشته و این اداره را با مشکل مواجه ساخته است.

اما وفایی زاده رییس هوانوردی افغانستان می گوید که طرحی برای ساخت فرودگاه جدید در استان لوگر در نظر گرفته شده است و پس از سال ۲۰۳۰ میلادی اجرایی خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟