سیگار: شیوه های کمک آمریکا در بعضی از موارد سبب افزایش فساد در افغانستان شده است

  • انتشار: ۱ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 39751

در گزارش تازه سیگار یا بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان گفته شده است که شیوه های کمک آمریکا به افغانستان در بعضی از موارد سبب تشویق فساد در افغانستان شده است.

سیگار در گزارش روز پنجشنبه خود گفته است که حکومت امریکا نتواست رابطه بین افراد فاسد و افراد قدرتمند را در جامعه افغانستان درک کند.

در این گزارش آمده تلاش های که به خاطر انکشاف بخش خصوصی در افغانستان روی دست گرفته شد، با واقعیت های اقتصادی و امنیتی این کشور، ظرفیت ادارات حکومتی، روابط افغانستان با همسایگانش و فساد اداری موجود در این کشور همسویی و مطابقت نداشته است.

در گزارش گفته شده، اگر امریکا می‌خواست بخش خصوصی پررونقی در افغانستان ایجاد کند، اولین چیزی که باید انجام می‌داد، درک افغانستان بود.

در گزارش آمده که ایالات متحده با کوتاهی در مدیریت و هماهنگی مؤثر برنامه‌های توسعه‌یی بخش خصوصی افغانستان، به‌دست آوردن موفقیت در این کشور را سخت‌تر از پیش کرده است.

سیگار پیشنهاد کرده تا اداره توسعه بین المللی امریکا و وزارت خارجه این کشور، حکومت افغانستان را در بازنگری تمام توافقنامه های تجارتی منطقه یی و دو جانبه به ویژه با پاکستان کمک کند و موانع فرا راه صادرات و واردات افغانستان را از میان بردارند.

در بخشی از گزارش آمده که نگرانی از نهادهای نظارتی و جمع‌آوری مالیه که به‌صورت دلخواهانه و فریبکارانه عمل می‌کنند، باعث شده است که شرکت‌ها به‌جای گسترش، کوچک و غیررسمی بمانند تا چشم عوامل فساد به آن‌ها نیفتد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟