سیستم مدیریت پروژه رایگان و آنلاین

  • انتشار: ۲۳ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 73941

سیستم مدیریت پروژه به شما کمک میکند تا بر جزئیات کارهای خود تمرکز و کنترل بیشتری داشته باشید، زمان بندی ها را بطور دقیق رعایت کنید و وظایف کاری را به بهترین فرد بسپارید. همین مقدار کافی است تا شماهم عاشق این نرم افزارهای دوست داشتی باشید!

در این نوشته از خبرگزاری اطلس به معرفی سیستم مدیریت پروژه و کارکرد های آن میپردازیم و دو سرویس رایگان و خوب را به شما معرفی میکنیم، پس با ما همراه باشید.

سیستم مدیریت پروژه یا PMIS چیست؟

سیستم مدیریت پروژه یا PMIS سرنام عبارت Project Management Information System است. بطور کل PMIS مجموعه ای از تکنیکها و ابزارهای مورد استفاده مدیران در پروژه ها میباشد که بمنظور جمع آوری و جهت دهی اطلاعات مورد نیاز پروژه مورد استفاده واقع میشوند.

شما با استفاده از سیستم مدیریت پروژه بطور دقیق میتوانید مشخص کنید چه چیزی در کجا قرار بگیرد، اطلاعات را از کانال های مختلف جمع آوری کرده و با ساماندهی آنها بهترین خروجی را بگیرید.

ابزارهای مدیریت پروژه در انواع مختلف پروژه ها کاربرد دارد. از کارهای بزرگ صنعتی که دهها مدیر مختلف همزمان روی آن کار میکنند تا پروژه های کوچک دو یا سه نفره.

این سیستم تمام اجزاء یک پروژه از بخشهای آغازین آن گرفته تا اتمام پروژه را در بر میگیرد و شما در تمام طول مدت بطور دقیق میدانید کجای کار قرار دارید.

ماهم از سیستم مدیریت پروژه برای ساماندهی کارها استفاده میکنیم. یک ایده از لحظه ای که در ذهن ما شکل میگیرد تا لحظه انتشار، از چند فیلتر باید عبور کند و تاییدیه های مختلفی را باید بگیرد. تمام این مراحل بطور کاملا مکانیزه توسط این سیستم انجام میشود که حجم کارهای ما را بطور چشمگیری کاهش داده است.

سیستم مدیریت پروژه آنلاین رایگان

تمرکز ما در این مقاله، معرفی سیستم مدیریت پروژه (PMIS) با محوریت پروژه های کوچک است، چون برای کارهای بزرگ و صنعتی نیازمند کار با PMIS های حرفه ای هستید که اولا بسیار گرانقیمت اند و درثانی کار با آنها نیازمند دوره های آموزشی تخصصی است که از عهده این مقاله خارج است.

ترلو

ترلو یکی از بهترین سیستم مدریت پروژه های آنلاین برای کارهای کوچک میباشد که علاوه بر رایگان بودن، امکانات خوبی در اختیار شما قرار میدهد.

ترلو علاوه بر نسخه تحت وب، دارای اپلیکیشن برای سیستم عامل های اندروید و آی او اس میباشد. این یعنی شما در هز زمان و مکان براحتی میتوانید به ترلو دسترسی داشته باشید و هیچوقت ترس عقب ماندن از کارها شما را تحت فشار قرار نمیدهد.

در ترلو شما میتوانید تیم های مختلف ایجاد کنید، بی نهایت پروژه تعریف نماید و اعضای پروژه را به آن اضافه کنید.

یکی از نقاط قوت سترلو سطح دسترسی های مختلف برای اعضای پروژه است که مدیر سیستم براحتی میتواند تعیین کند چه کسی به چه بوردهایی دسترسی داشته باشد.

بعد از اینکه در ترلو، تیم یا پروژه خود را ایجاد کردید، برای هر بخش میتوانید بورد های مجزا ایجاد کنید و کارهای آن بخش را در قالب کارتهایی به اعضا محول کنید.

به عنوان مثال، ما در اطلس پلاس برای هر نویسنده یک بورد مجزا ایجاد کرده ایم و موضوعاتی که توسط نویسنده ها باید کار شوند هرکدام در قالب یک کارت به آنها معرفی میشوند.

سیستم مدیریت پروژه

برای آغاز کار با سیستم مدیریت پروژه ترلو ابتدا باید به سایت آن به آدرس https://trello.com مراجعه کنید و بعد از ایجاد حساب کاربری، میتوانید از تمامی امکانات رایگان آن استفاده کنید.

البته نسخه پولی ترلو هم برای کسانی که به امکانات بیشتری نیاز دارند در دسترس هست ولی تجربه نشان داده برای پروژه های کوچک و متوسط، نسخه رایگان آن براحتی جوابگوی شماست.

همانطور که گفتیم، ترلو اپلیکیشن برای سیستم عامل های مختلف نیز نوشته که با مراجعه به این لینک، میتوانید آنها را دانلود کنید.

تسکولو

ما معتقدیم هر چیز خوبی که در دنیا وجود دارد، یک نسخه ایرانی آن هم حتما موجود است. اگر فکر میکنید ترلو حاکم بلامنازع سیستم مدیریت پروژه آنلاین است، باید بدانید تسکولو رقیب سرسخت آن توسط توسعه دهندگان ایرانی بسرعت درحال رشد است.

برای استفاده از تسکولو باید به وبسایت آن به آدرس https://taskulu.com/fa مراجعه کنید و بعد از طی مراحل ثبت نام و فعالسازی حساب کاربری میتوانید از امکانات آن استفاده کنید.

سیستم مدیریت پروژه تسکولو به دو زبان فارسی و انگلیسی فعالیت میکند و از مزیت های آن این است که خدمات پشتیبانی آن به زبان فارسی نیز ارائه میشود. چیزی که نبودش در دیگر سیستمهای مشابه خارجی مانند ترلو باعث ایجاد مشکلاتی برای کاربران فارسی زبان و ایرانیان میشود.

تسکولو علاوه بر امکانات و فیچرهای ترلو، یکسری مزیت های دیگری دارد که مخصوص به خودش است. از جمله آنها اینکه میتوانید مدت زمان صرف شده برای یک وظیفه را اندازه گیری کنید.

سیستم مدیریت پروژه تسکولو

تسکولو نیز مانند ترلو، دارای نسخه پولی است که در پلن های مختلف با امکانات متنوع ارائه شده ولی بازهم شما میتوانید با اندکی قناعت، پروژه های کوچک و متوسط خود را با نسخه رایگان آن مدیریت کنید.

از دیگر ویژگی های مثبت تسکولو، امکان مشاوره با کارشناسان آن پیش از استفاده و خرید میباشد.

اگر احساس میکنید امکانات خاصی مورد نیازتان است که شاید در نسخه های پیشفرض تسکولو موجود نیست، یا دقیقا نمیدانید تسکولو چه کمکی برای شما و سازمانتان میتواند ارائه کند درخواست پشتبیانی ارائه کنید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند.

کاربردهای مختلف

استفاده از سیستم مدیریت پروژه آنلاین تنها برای پروژه های کاری و صنعتی نیست، بلکه در کارهای روزمره زندگی هم میتوانید آنها را به خدمت بگیرید.

اگر قصد دارید آخر هفته با دوستانتان تفریح بروید،این تکنولوژی براحتی میتواند اعضای اردو را باهم هماهنگ کند. تیم خود را تشکیل بدهید، اعضا را اضافه کنید و وظایف هر کس را به او بسپارید.

هروقت اتفاق خاصی در پروژه بیفتد، سیستم با انواع مختلف نوتیفیکیشن شما را از آخرین تحولات پروژه تان آگاه میکند.

از دیگر مزایا و کاربردهای سرویس های آنلاین، کاهش حجم تماس میان اعضا و مدیران پروژه است. دیگر برای هماهگ کردن کارها نیازی نیست تماس تلفنی برقرار کنید یا در پیامرسانهای مختلف دنبال فرد مورد نظر بگردید. ترلو، تسکولو یا هم سیستم دیگری که استفاده میکنید انواع راههای تبادل نظر بین اعضای پروژه را فراهم کرده است.

در نهایت، توصیه ما این است: تا میتوانید از تکنولوژی لذت ببرید!