سنای پاکستان: دولت درخصوص حادثه منا شفاف سازی کند

  • انتشار: ۲۱ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 10657

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از فارس، رئیس مجلس سنای پاکستان گفت: «سردار محمد یوسف» وزیر امور مذهبی پاکستان باید به روشنی به نمایندگان مجلس توضیح دهد در عربستان چه کارهایی انجام داده است.

وزارت امور مذهبی پاکستان امروز با انتشار فهرست قربانیان فاجعه منا تعداد حجاج پاکستانی جان باخته در مکه را ۹۷ نفر اعلام کرد.

طبق بیانیه وزارت امور مذهبی تاکنون تعداد زیادی از حجاج پاکستانی در بیمارستان‌های عربستان تحت درمان هستند. این در حالی است که تعداد ۲۰ نفر از آنها همچنان مفقود می‌باشند.

«سردار محمد یوسف» تمام تلاش خود را برای قانع کردن اعضای مجلس سنا درباره فاجعه منا به کار گرفت اما با این وجود سناتور «رضا ربانی» رئیس مجلس سنای پاکستان اظهار داشت: وزیر امور مذهبی پاکستان باید به روشنی به نمایندگان مجلس توضیح دهد که در عربستان چه کارهایی انجام داده است.

در جلسه روز گذشته مجلس سنا، «کلثوم پروین» یکی از نمایندگان این مجلس گفت: باید از عربستان خواسته شود تا اجازه دهد که خانواده‌ها برای تشخیص هویت بستگان خود اقدام کنند و همچنین این کشور باید همکاری مطلوبی در زمینه روشن شدن سرنوشت مفقود شدگان داشته باشد.

«فرحت الله بابر» یکی دیگر از نمایندگان سنا و از اعضای حزب مردم، اقدام عربستان برای عدم صدور روادید برای تعدادی از اعضای نهادهای امدادی و پزشکی پاکستان جهت انجام امور مربوط به تشخیص هویت جان باختگان و انتقال اجساد به پاکستان انتقاد کرد.

«سحر کامران» دیگر نماینده مجلس سنا هم با انتقاد از عملکرد دولت پاکستان در رسیدگی به امور مربوط به فاجعه منا، گفت: دولت فقط به حرف زدن در این زمینه اکتفا کرده و در عمل هیچ کاری انجام نداده است.

هفته گذشته نیز مجلس سنای پاکستان میزبان «پیر امین الحسنات» نفر دوم وزارت امور مذهبی پاکستان بود اما وی هم توضیحات روشنی در آن جلسه مطرح نکرد.

قرار بود در جلسه هفته گذشته سنا، «سرتاج عزیر» مشاور نخست وزیر در امور خارجی و امنیت ملی و سردار محمد یوسف وزیر امور مذهبی حضور یابند اما هیچ یک از این ۲ نفر در آن جلسه حضور نیافتند.

مردم پاکستان از عملکرد دولت کشورشان در مشخص کردن سرنوشت مفقود شدگان فاجعه منا، روند اطلاع رسانی در این زمینه و نحوه انتقال اجساد به داخل خاک پاکستان رضایت ندارند.

برخی رسانه‌ها تعداد واقعی قربانیان پاکستانی فاجعه منا را ۳۰۰ نفر اعلام کرده‌اند.

دولت پاکستان تاکنون هیچ گونه واکنش اعتراضی به دولت عربستان در خصوص فاجعه منا نشان نداده و اعلام کرده که به هر آنچه دولت عربستان در این زمینه اعلام و اطلاع رسانی کند، اطمینان دارد.

همچنین دولت پاکستان در خصوص فاجعه منا به رسانه‌های این کشور هشدار داده‌ که باید در این زمینه سکوت کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟