سناتور آمریکایی: پاکستان به حمایت خود از طالبان و القاعده در افغانستان پایان دهد

  • انتشار: ۲۱ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 70028

«مگی حسن»، سناتور ارشد امریکایی پس از دیدار با مقامات افغانستان تصریح کرد که پاکستان باید به حمایت خود از طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی پایان دهد.

این مقام کنگره آمریکا طی سفر خود به کابل در روز جمعه با عبدالله رییس اجرایی حکومت و شماری از مقامات زن دولت افغانستان دیدار کرد.

این سناتور آمریکایی ابراز داشت: بحث در خصوص جلوگیری از حملات تروریستی و ممانعت از اشاعه ایدئولوژی آن در دیدار با رهبران کلیدی افغانستان سودمند بود؛ برای ما مهم بود که مستقیما به رهبران ارشد پاکستان اعلام کنیم که باید از حمایت طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی دست بردارند. علاوه بر این با بالا گرفتن تنش‌ها در کشمیر، مسئله حیاتی این است که راه‌های کاهش این ناآرامی‌ها در هر دو طرف را پیدا کنیم.

وی در ادامه گفت: چندین چیز آشکار است یکی این‌که پاکستان به حمایت و پناه دادن به طالبان دامن می‌زند، در مورد القاعده نیز چنین رفتار می‌کند؛ داعش نیز حضوری جدی در افغانستان دارد که تهدیدی مستقیم علیه سرزمین خود ما به شمار می‌رود.

این در حالی است که دولت افغانستان همواره پاکستان را به حمایت از مخالفان مسلح متهم کرده، اما اسلام‌آباد همواره این اتهامات را رد می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟