سناتوران: آمریکا با فشار بر پاکستان طالبان را به صلح وادار کند

  • انتشار: ۱۰ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 72960

برخی سناتوران با بی نتیجه خواندن روند گفتگوهای صلح میان نمایندگان امریکا و طالبان، می‌گویند بدون فشار امریکا بر پاکستان طالبان حاضر به صلح در افغانستان نخواهد شد.

محیی‌الدین منصف؛ عضو مجلس سنا در نشست امروز مجلس گفت، ضرورت است که دولت امریکا بر پاکستان فشار وارد کند تا گروه طالبان را وادار به حل مساله صلح افغانستان سازد. وی افزود که رفتن هیات گروه طالبان به پاکستان برای مشورت و رایزنی نه؛ بلکه برای اجازه‌گرفتن در مورد آتش‌بس بود که این اجازه داده نشده‌است.

امان‌الله عظیمی عضو دیگر مجلس سنا هم بر گفتگوی صلح با حضور دولت و نمایندگانی از مردم تاکید کرد و افزود که صلح در امارات، قطر، چین و روسیه نیست؛ صلح باید در افغانستان که میدان جنگ شده و هر روز قربانی می‌دهد، جستجو شود. این سناتور گفت که امریکا، طالبان و حکومت هیچ‌کدام خواستار تامین صلح نیستند؛ بلکه اهداف خودشان را دنبال می‌کنند.

اما محمدعلم ایزدیار؛ معاون نخست این مجلس ابراز امیدواری کرد که امریکا به تعهدات خود مبنی بر شروط امضای توافق‌نامه صلح با طالبان عمل کند. او خاطرنشان کرد، نیاز است خلیلزاد توافقنامه صلح امریکا با طالبان را تا زمانی برآورده‌شدن پیش‌شرط‌های صلح، امضا نکند.

ایزدیار افزود،‌ باید روی آتش‌بس دایمی توافق شود؛ زیرا صلح پایدار و عادلانه در نتیجه آتش‌بس دایمی امکان‌پذیر است و آتش‌بس موقت نه‌تنها مشکلی را حل نمی‌کند؛ بلکه وضعیت را بدتر خواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟