سخنگوی وزارت خارجه ایران: در امور داخلی افغانستان دخالت نمی کنیم

  • انتشار: ۱۷ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 36707

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات معصوم استانکزی رئیس امنیت ملی، درباره روابط ایران با گروه طالبان گفته است که ایران در مسائل داخلی افغانستان دخالتی نمی‌کند و انتشار اظهارات ضد و نقیضی از سوی بخش‌های امنیتی افغانستان ناشی از برخی مسائل داخلی این کشور است.

بهرام قاسمی گفت: “امیدواریم دولت کشور دوست و همسایه، افغانستان بتواند در کنار سایر احزاب و گروه‌ها تلاش بیشتری را در جهت تثبیت آرامش و بازگرداندن امنیت در افغانستان به عمل بیاورد”.

دو روز پیش، معصوم استانکزی رئیس امنیت ملی افغانستان گفته بود؛ ایران و روسیه به بهانه این که طالبان علیه گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش می‌جنگند، روابطی با این گروه ایجاد کرده و به آنها کمک می‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره مطالب منتشر شده مبنی بر ارتباط ایران با طالبان، بیان کرد: امیدواریم دولت کشور دوست و همسایه، افغانستان بتواند در کنار سایر احزاب و گروه‌ها تلاش بیشتری را در جهت تثبیت ثبات و بازگرداندن امنیت در افغانستان به عمل بیاورد.

قاسمی با اشاره به اینکه مسائل داخلی افغانستان به خودش مربوط است، عنوان کرد: ما در مسائل داخلی این کشور دخالتی نخواهیم داشت و اظهارات ضد و نقیضی که از سوی بخش‌های امنیتی و احزاب نسبت به مسائل برخی گروه‌ها مطرح می‌شود که فکر می‌کنم ناشی از برخی مسائل داخلی افغانستان است و من ترجیح می‌دهم به آنها ورود نکنم.

وی ادامه داد: آنچه برای جمهوری اسلامی ایران مهم و اساسی است، آرامش، ثبات و امنیت در مجموعه این کشور است که بتواند در فرایند توسعه اقتصادی گام‌های لازم را در جهت رفاه مردم افغانستان بردارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟