سخنگوی طالبان ابتلای رهبران این گروه به ویروس کرونا را تکذیب کرد

  • انتشار: ۱۱ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 87079
طالبان

طالبان گزارش فارن پالیسی مبنی بر مبتلا شدن رهبران این گروه به کرونا را رد کرد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی این گروه در صفحه توئیتر خود نوشت: «به هم ریختگی، بیماری و اختلاف در میان رهبری گروه طالبان حقیقت ندارد.»

وی گزارش نشریه آمریکایی فارن پالیسی را شایعه خوانده و افزوده است که این گزارش بر اساس اطلاعات نادرست حلقات اطلاعاتی پخش شده است.

گفتنی است که فارن پالیسی در تازه ترین گزارش خود به نقل از منابع طالبان، مقام‌های دولت افغانستان و سازمان‌های اطلاعات غربی نوشته است که کنترل طالبان افغانستان به دلیل مبتلا شدن رهبران این گروه به ویروس کرونا مختل شده و شماری از مقام‌های این گروه مجبور شده به دنبال معالجه خود باشند.

این نشریه افزوده است که مبتلا شدن رهبران طالبان به ویروس کرونا باعث شده که زمینه فعالیت ملا یعقوب، فرزند ملا محمد عمر، رهبر و بنیانگذار طالبان به عنوان رهبر موقت فراهم شود.

فارن پالیسی به نقل از آنتونیو جیستوتسی،کارشناس طالبان در موسسه خدماتی متحده سلطنتی در لندن نوشته است که ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر گروه طالبان چند هفته است که در جلسات این گروه حضور ندارد و جای او را سراج‌الدین حقانی، معاون او و رهبر شبکه حقانی که ارتباط نزدیک با شبکه القاعده دارد پر کرده است.

جیستوتسی افزوده است که اکنون حقانی نیز به ویروس کرونا مبتلا شده و در جلسه هیات رهبری غایب است. به نوشته این روزنامه حقانی ممکن است که سایر رهبران طالبان را نیز زمانی که معاونت ملا هبت‌الله را به عهده داشته آلوده کرده باشد.

به نوشته این نشریه بیماری رهبران ارشد طالبان و عدم حضور آنها در تصمیم گیری، در زمان حساسی اتفاق افتاده است؛ زمانی که آمریکا در حال خروج نیروهایش از افغانستان است و دولت افغانستان می‌گوید آماده مذاکرات است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟