سخنرانی عبدالله در دانشگاه وینچستر

  • انتشار: ۱۷ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 43563

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی در سفر به بریتانیا در مرکز دین، صلح و آشتی دانشگاه وینچستر سخنرانی کرد. رئیس اجرایی در صحبت های خود در جمع دانشجویان این دانشگاه  در مورد طرح صلح افغانستان با طالبان نیز بحث کرد.

ریاست اجرایی با نشر بیانیه ای نوشته است، عبدالله عبدالله رییس اجرایی عصر (چهار شنبه) در جریان سفر خود به بریتانیا در مرکز دین٬‌آشتی و صلح دانشگاه وینچستر بریتانیا سخنرانی کرد.

رییس اجرایی در سخنرانی خود در مرکز دین٬ آشتی و صلح این دانشگاه تحت عنوان «چشم‌انداز صلح٬ رفاه و کثرتگرایی» به تفصیل در باره اهمیت تحصیلات عالی٬‌ وضعیت معارف و تحصیلات عالی در افغانستان در مراحل مختلف٬ دشواری‌ها و پیش‌رفت‌ها در این زمینه٬ مبارزه مشترک با دهشت‌افگنی و همکاری جامعه جهانی به ویژه بریتانیا در این زمینه٬ شکل‌گیری افغانستان جدید با نهادها و نسل تحصیل‌کرده و باز٬ مذاکره با طالبان و نقش کشورهای همسایه در این مذاکرات٬ کثرت‌گرایی٬ باور بنیادین به حقوق بشر٬ آزادی‌ها٬ برابری و تساوی مردان و زنان و حکومت قانون صحبت کرد.

رییس اجرایی در بخشی از صحبت‌های خود گفت: در حالی‌که ما تلاش می‌کنیم فشار نظامی بر طالبان را ادامه دهیم و از جان و مال شهروندان کشور حفاظت نماییم٬ حکومت وحدت ملی طرح صلحی را به رهبری و مالکیت افغان‌ها بدون کدام پیش‌شرط ارایه کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟