سخنان گستاخانه ترامپ درباره معامله قرن: قدس فقط پایتخت اسرائیل است و قابل تقسیم نیست!

  • انتشار: ۸ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 76012

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود درباره طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه موسوم به معامله قرن مدعی شد: «اسرائیل امروز گام بزرگی را به سمت صلح برخواهد داشت. دولت‌های منطقه دریافته اند که افراطگرایی اسلامی دشمن مشترک همگان است.»

دونالد ترامپ گفت: «طی سفرم از دستاورد‌های اسرائیل در مقابله با خطر‌ها و تهدید‌ها متاثر شدم. اسرائیل سرزمین ملت یهود است و روز‌های تاریکی که سپری شد دیگر تکرار نخواهد شد.»

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: «ملت فلسطین مستحق فرصت بهتر برای زندگی است و آن‌ها نیز از تروریسم رنج کشیده اند.  تلاش می‌کنم بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها صلح را برقرار کنم.»

ترامپ همچنین مدعی شد: «چشم انداز صلحی که ارائه می‌کنم به طور کامل با پیشنهاد‌های پیشین متفاوت است؛ طرج ما ۸۱ صفحه است. راه حل‌های مفصلی را ارائه خواهم کرد تا فضای صلح آمیز بیشتری برای همه طرف‌ها فراهم شود. به زودی کمیته مشترکی را با اسرائیل تشکیل خواهیم داد تا این چشم انداز به یک طرح کاملا واضح و روشن تبدیل شود.»

رئیس‌جمهور آمریکا با این ادعا که قدس فقط پایتخت اسرائیل خواهد ماند و قابل تقسیم نیست افزود: «راه حل تشکیل دو دولت هیچ خطری برای امنیت اسرائیل ندارد. از اسرائیل نخواهیم خواست تا بر سر امنیت خود مساحمه و سازش کند.»

ترامپ در این سخنرانی درباره ایران نیز گفت: «مهمترین اقدام این بود که از توافق هسته‌ای با ایران خارج شدیم. ما ایران را با کشتن ژنرال (شهید قاسم) سلیمانی بیش از گذشته منزوی کرده ایم. سلیمانی و دبیرکل حزب الله رابطه خوبی داشت. آن‌ها میگفتند که قدس را آزاد خواهند کرد، اما در واقع اکنون اورشلیم (قدس) آزاد است.»

دونالد ترامپ مدهی شد: «دوست دارم این معامله برای فلسطینی‌ها مهم باشد؛ این یک فرصت تاریخی برای آن‌هاست تا کشورشان را تشکیل دهند. ما تیمی را داریم که آمریکا و اسرائیل را دوست دارد؛ از همه کار‌هایی که این تیم انجام داده تشکر می‌کنم. ملت فلسطین به خاطر وعده‌ها شکست خورده، ناامید است. این معامله به سرزمین‌های فلسطینی اضافه می‌کند و هیچ شهروند فلسطینی یا اسرائیلی از خانه خود طرد نخواهد شد. طرح ما فرصت سرمایه گذاری گسترده‌ای را در کشور جدید فلسطین فراهم می‌کند و کشور‌های زیادی وجود دارند که خواهان این سرمایه گذاری هستند.»

رئیس‌جمهور آمریکااعلام کرد: «خطاب به محمود عباس گفتم که اگر طالب صلح باشید من و بسیاری دیگر از کشور‌ها شما را در این مسیر یاری خواهیم کرد. به خاطر شجاعت نیرو‌های نظامی آمریکایی داعش صددرصد از بین رفته و بغدادی هم مرده است.»

ترامپ تاکید کرد: «من انتظار این حمایت را از رهبران شجاع منطقه نداشتم، من از این همه حمایت که امروز به من منتقل شد، شگفت زده شدم. از امارات و بحرین و عمان به خاطر تلاش‌هایشان در این راستا قدردانی میکنم. اتحاد ما با اسرائیل هیچگاه تا به این اندازه قوی و نزدیک نبوده است. این اقدام ماموریتی انسانی بوده که ما آن را انجام دادیم.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟