ساپکو: پول کمک شده به افغانستان، در دوبی، آمریکا و کانادا مصرف شده است

  • انتشار: ۱ میزان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیاقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 47986

جان ساپکو بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان در گفتگو با رسانه‌ی خارجی گفته است که بخش بزرگی از پول آمریکا برای بازسازی افغانستان به حساب های بانکی در دوبی انتقال داده شده و یا برای خرید خانه در ویرجینیا آمریکا و کانادا مصرف شده است.

بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان در صحبت با تورنتو استار گفته است که بخش زیادی از کمک های مالی آمریکا و کشورهای دیگر برای بازسازی افغانستان حیف و میل شده است.

آقای ساپکو گفته است، بخش بزرگ از پول های خارجی ها برای بازسازی افغانستان در حساب‌های بانکی دوبی انتقال داده شده و یا برای خرید خانه‌ها در ایالت ویرجینای امریکا و شهر واکوور کانادا مصرف شده‌است.

به گفته آقای سوپکو از ۱۷ سال به این سو یعنی از زمان آغاز جنگ تحت رهبری امریکا علیه تروریسم در افغانستان، این کشور هنوز هم به مشکلات وسیع دست به گریبان است، ظرفیت و توانایی قوای امنیتی افغانستان هنوز هم به سوال روبه‌رو می باشد، فساد اداری همچنان ادامه دارد و تولید مواد مخدر هنوز هم منبع مهم تمویل جنگجویان مخالف حکومت افغانستان می‌باشد.

آقای سوپکو می‌افزاید امریکا در یک زمان بسیار کم پول بسیار زیاد را در افغانستان مصرف کرده‌است که خیلی بیشتر از ظرفیت اقتصادی کشور کوچک مانند افغانستان می باشد.

وی گفته است افغانستان هنوز هم با مشکل بزرگ فساد اداری رو به رو می‌باشد که ایالات متحده در بعضی از این مشکلات به شمول فساد اداری نقش دارد. یعنی سرازیر شدن پول‌های بی‌تفتیش و بی حساب امریکا سبب شده است که فساد اداری در افغانستان بیشتر رشد کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟