سال گذشته میلادی تنها درخواست پناهندگی 2 شهروند افغانستان در جاپان پذیرفته شده است

  • انتشار: ۲۵ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 37058

دولت جاپان اعلام کرده است که سال گذشته میلادی با وجود ده ها هزار درخواست پناهندگی در این کشور فقط به 20 تن از این درخواست ها جواب مثبت داده شده است که دو تن از این پناهندگان افغانستانی هستند.

دولت جاپان روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد که طی سال گذشته میلادی رکورد جدیدی در زمینه درخواست پناهندگی به این کشور ثبت شده جایی که با افزایش ۸۰ درصدی نسبت به سال قبل از آن به ۱۹ هزار و ۶۲۸ مورد رسیده با این حال درخواست تنها ۲۰ نفر پذیرفته شده است.

بر اساس این گزارش، وزارت عدلیه جاپان در این باره تاکید کرد که به دلیل وجود سیستمی که به افراد خواهان پناهندگی در این کشور به شرط داشتن روادید قانونی اجازه می دهد در جریان بررسی درخواست های آنها مشغول به کار شوند، شمار پناهجویان طی سال های اخیر افزایش یافته است.

این در حالی است که دولت جاپان در اواسط ماه گذشته میلادی حق کار را تنها به آن دسته از پناهجویان محدود کرد که آنها را پناهجوی واقعی می داند، اقدامی که بنا بر اعلام وزارت عدلیه این کشور باعث شد شمار پناهجویان در نیمه دوم همان ماه به میزان ۵۰ درصد نسبت به ماه پیش از آن کاهش یابد.

در حالی که آمار اولیه حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۷ میلادی شهروندان فیلیپین، ویتنام و سریلانکا به ترتیب بیشترین درخواست پناهندگی به جاپان را ارائه دادند، وزارت عدلیه این کشور تاکید کرد که پنج شهروند مصر، پنج شهروند سوریه و دو شهروند افغانستان در میان ۲۰ پناهجوی پذیرفته شده قرار دارند و تابعیت هشت پناهجوی دیگر نیز بنا به دلایل امنیتی اعلام نمی شود.

گفته می شود در بین هزاران تن از درخواست دهندگان برای پناهندگی در جاپان، ده ها شهروند افغانستان نیز قرار دارد.

لازم به ذکر است که جاپان سال ۲۰۱۶ میلادی نیز تنها با درخواست پناهندگی ۲۸ نفر موافقت کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟