سازمان های استخباراتی آلمان نسبت به وقوع انفجار خونین در چهارراهی زنبق به حکومت هشدار داده بودند

  • انتشار: ۱۰ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 25168

رسانه های آلمانی گزارش دادند که دستگاه های استخباراتی آلمان از احتمال حمله خونین به منطقه دیپلوماتیک کابل به حکومت افغانستان هشدار داده بودند و به همین دلیل کارکنان این سفارت قبل از انفجار خونین چهارشنبه سیاه که حدود یکماه قبل به وقوه پیوسته بود، سفارت آلمان را ترک کرده بودند.

یک ماه پیش سفارت آلمان در نزدیکی چهار‌راهی زنبق در کابل مورد یک حمله تروریستی قرار گرفت. این حمله که منجر به کشته شدن بیش از ۱۵۰ تن گردید، بنا به گزارشی غیرمنتظره نبود.

به گزارش دویچه‌وله، ماه‌ها پیش از این حمله ویرانگر بر سفارت آلمان در کابل، دستگاه‌های استخباراتی شواهد اولیه‌ای در مورد یک این حمله داشتند. «آر بی بی- انفور رادیو» از قول حلقه‌های استخباراتی گزارش داده است که دستگاه‌های استخباراتی آلمانی هشدارهایی در این ارتباط داده بودند؛ حتا معلوم بود که این حمله چه گونه به اجرا در خواهد آمد.

در اخیر ماه می یک تانکر فاضلاب مملو از مواد انفجاری در پیش روی سفارت آلمان منفجر شد. در نتیجه این حادثه دست کم ۱۵۰تن کشته و ۴۵۰‌تن دیگر زخمی شدند. ساختمان سفارت آلمان ویران گردید.

آر بی بی – انفو رادیو گزارش داده است که قبلا در ۱۸ جنوری، یعنی درست پنج ماه قبل از این حمله، «ام. ای. دی» یا دستگاه استخبارات نظامی آلمان معلوماتی در مورد طرح این حمله به دست آورده بود. حتا در آن زمان از حمله‌ای با موتر تانکر فاضلاب سخن گفته شده و بعدا باز هم هشدارهایی داد شده بود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟