سازمان ملل: روند صلح افغانستان همه‌شمول نیست

  • انتشار: ۳۱ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 66896

سازمان ملل، با بیان این که روند صلح افغانستان همه‌شمول نیست تاکید کرد جامعۀ جهانی از روندی پشتیبانی خواهد کرد که همه‌شمول باشد و شهروندان افغانستان به‌شمول زنان در محور این روند جا داشته باشند.

آمنه محمد، معاون دبیر کل سازمان ملل، می گوید زنان، قربانیان جنگ‌ها و شهروندان افغانستان در روند کنونی صلح افغانستان نقشی ندارند: «نگرانی دربارۀ همه‌شمول بودن روند صلح در افغانستان وجود دارد؛ اگر زنان در محور این روند نباشند به نتیجه دلخواه نمی‌رسیم. دربارۀ کسانی که در نشست‌های صلح به نمایندگی از مردم افغانستان شرکت می‌کنند، پرسشی به میان میاید که اینان چه اندازه از مردم افغانستان نمایندگی کرده می‌توانند؟ جامعۀ جهانی از روندی پشتیبانی می‌کند که همه‌شمول باشد.»

وی، بر برگزاری انتخابات در زمان مشخص شدۀ آن نیز تأکید کرد و گفت: «انتخابات باید در زمان معین آن برگزار شود؛ صلح و انتخابات دو موضوع از هم جدا هستند و هردو باید محتاطانه دنبال شوند.»

این مقام سازمان ملل در حالی از همه‌شمول نبودن روند صلح افغانستان سخن می‌زند که تاکنون گفتگوهای مستقیم میان حکومت افغانستان و طالبان آغاز نشده‌است، اما روز گذشته رییس‌جمهور غنی گفته که قرار است در هفته‌های آینده این گفتگوها آغاز شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟