سازمان ملل افغانستان را به عنوان مرگبارترین کشور برای کودکان معرفی کرد

  • انتشار: ۲۸ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 1
  • شناسه مطلب: 88151

سازمان ملل متحد برای پنجمین سال پیاپی، افغانستان را به عنوان مرگبارترین کشور برای کودکان معرفی کرد.

سازمان ملل متحد در گزارش تازه خود گفته است که در سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از سه هزار کودک در افغانستان کشته و به همین تعداد زخمی و معلول شده‌اند.

بر اساس این گزارش، این کودکان بر اثر جنگ‌ها، انفجار ماین و حملات انتحاری کشته و زخمی شده‌اند.

در این گزارش، گروه طالبان مسئول کشته شدن بیش از ۱۲۰۰ کودک افغان عنوان شده است. مرگ ۲۴۲ کودک به داعش و ۵۵ کودک به افراد ناشناس نسبت داده شده است. همچنین کشته شدن بیش از یک هزار کودک به نیروهای امنیتی افغانستان و نیروهای طرفدار دولت افغانستان در سال ۲۰۱۹ نسبت داده شده است.

همچنین در این گزارش آمده است: «۴۰۳ مورد تلفات دیگر به طور مشترک به نیروهای دولتی و طرفدار دولت و گروه‌های مسلح منسوب شده است، مسئولیت ۱۴۰ مورد تلفات غیرقابل توصیف است و ۳۹ مورد تلفات ناشی از درگیری‌های مرزی با پاکستان است.»

ویرجینیا گامبا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای کودکان و درگیری‌های مسلحانه گفته است که شمار قربانیان کودکان در مقایسه با سال ۲۰۱۸ کاهش یافته است.

خانم گامبا برخی اقدامات اعمال شده از سوی دولت افغانستان و نیروهای بین‌المللی را دلیل کاهش تلفات کودکان در این سال عنوان کرده است.

در گزارش سازمان ملل متحد همچنین پس از افغانستان، سوریه و یمن به ترتیب در جایگاه دوم و سوم به عنوان مرگبارترین کشورها برای کودکان شناخته شده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟