سازمان جهانی بهداشت: مشکلی در آمار ایران درباره کرونا نمی‌بینیم

  • انتشار: ۱۳ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 79938

در حالی که برخی رسانه های فارسی زبان، آمار رسمی ارایه شده از سوی وزارت بهداشت ایران را جعلی خوانده و شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در این کشور را بسیار بیشتر از آمار رسمی دانسته اند، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که مشکلی در آمارهای ایران درخصوص کرونا نمی‌بیند.

«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در گفت‌وگو با شبکه خبری” سی‌ان‌بی‌سی” گفت که این سازمان شواهدی مبنی بر اشکال در آمار ارایه شده از سوی ایران پیرامون مبتلایان و قربانیان کرونا مشاهده نکرده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا از تفاوت آمار رسمی ایران با آنچه برخی رسانه‌ها اعلام می‌کنند نگران نیست، گفت: گزارش‌هایی در رسانه‌ها هست، اما اینجا سازمان جهانی بهداشت است و همانطورکه می‌دانید یک سازمان فنی است و باید واقعیت‌ها را بررسی کند. ما چیزهایی را که خبرنگاران می‌گویند، تکرار نمی‌کنیم… ما سازوکار خود را داریم و از این طریق چنین چیزی را مشاهده نکرده‌ایم.

این درحالی است که برخی رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از ایران در آمار رسمی ارایه شده از سوی وزارت بهداشت تشکیک کرده و شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در ایران را بسیار بیشتر از آمار رسمی دانسته اند.

آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران یکهزار و ۵۰۱ نفر  و ۶۶ نفر قربانی اعلام شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟