سازمان جهانی بهداشت: خطر جهانی شدن شیوع کرونا بسیار جدی است

  • انتشار: ۲۰ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 80948

مقامات سازمان جهانی بهداشت اعلام کردند با توجه به گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان، خطر همه‌گیری جهانی ویروس کرونا در حال افزایش بوده و بسیار جدی است.

به گزارش رویترز، دکتر تدروس ادهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه در ژنو مقر این سازمان گفت: اکنون که ردپای این ویروس در بسیاری از کشورهای جهان پیدا شده است، خطر ابتلا به همه گیری بیماری بسیار واقعی شده است.

در حالی که سرعت ابتلا به کرونا در چین در حال کند شدن است سرعت گسترش این ویروس در سایر نقاط جهان در حال افزایش است، به گونه ای که در بیش از ۱۰۰ کشور جهان بیش از ۱۱۱ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ گزارش شده است. براساس داده های جمع آوری شده توسط دانشگاه جان هاپکینز، کره جنوبی بیشترین موارد ابتلا به این بیماری را پس از چین با رقم تقریبی ۷ هزار و ۵۰۰  نفر دارد و پس از آن  ایتالیا و ایران در رتبه های بعدی با بیشترین شمار مبتلایان قرار دارند.

تاکنون مقامات سازمان جهانی بهداشت از اعلان همه گیری جهانی این بیماری خودداری کرده اند، اما به نظر می رسد حتی با وجود پیشرفت های چین و سنگاپور در کنترل این بیماری، به لحظه اعلان همه گیری جهانی کرونا نزدیکتر شده ایم.

«دکتر مایک رایان» مدیر اجرایی برنامه اضطراری سازمان جهانی بهداشت در این خصوص گفت: حال که موارد ابتلا به کرونا در ۱۰۰ کشور جهان گزارش شده و بیش از ۱۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده اند، زمان آن است که به عقب برگردید و به این فکر کنیم که هفته گذشته تنها ۳۰ کشور درگیر این بیمار بودند.

ادهانوم هم ضمن آنکه تاکید کرد چین اپیدمی را تحت کنترل دارد، ادامه داد: ۷۰ درصد از ۸۰ هزار مورد مبتلا به کرونا در چین بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند و این نشانه ای احتمالی از پایان شیوع کرونا در چین است.

اما رایان اضافه کرد: در حالیکه چین در حال بهبود از این بیماری است، به نظر می رسد کرونا در سایر نقاط جهان مسیر خود را طی نکرده و در واقع در برخی کشورها شروع ابتلا گزارش شده است. رایان گفت: ما هنوز در آغاز چرخه بیماری هستیم و راه طولانی در پیش داریم.   

مقامات سازمان جهانی بهداشت حالا توجه بیشتری به شدت این بیماری نشان داده اند. آنها پیش از این گفته بودند نزدیک به ۸۰ درصد افراد مبتلا به کویید-۱۹ علائم خفیفی نشان می دهند و تنها ۲۰ درصد افراد نشانه های حاد این بیماری را بروز می دهند.  آنها تاکید کرده اند که افرادی با بیماری زمینه ای از جمله دیابت، بیماری های تنفسی، سرطان و بیماری های قلبی در صورت ابتلا به این بیماری در معرض خطر مرگ قرار دارند.

براساس آخرین آمار رسمی سازمان جهانی بهداشت، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از مرز ۱۱۰ هزار نفر فراتر رفته و مرگ بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ نفر هم تایید شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟