سازمان بهداشت جهانی از شیوع جدید بیماری مرگبار خبر داد

  • انتشار: ۱۳ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 87208

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Telegraph، در شهر مبانداکا، مرکز ولایت اکواتور واقع در شمال غرب کنگو، دومین شیوع بیماری ویروسی ابولا تایید شده است.

براساس اطلاعات سازمان جهانی بهداشت شش مورد ابتلا به این بیماری و همچنان جان باختن ۴ بیمار در نزدیکی شهر مبانداکا، ثبت شده است.

برای نخستین بار روز گذشته (۱ جون) بوبو بولوکو بولومبو (Bobo Boloko Bolumbu)، والی اکواتور از طریق رادیوی محلی از شیوع این بیماری خبر داد. وی گفت که نمونه‌هایی که از بیماران گرفته شده است، جهت تاییدی به سازمان ملی طبی تحقیقی این کشور در کینشاسا فرستاده شده است.

وی گفت: لابراتوار به ما اطلاع داد که دلیل تمام موارد فوتی که از تاریخ ۱۸ می تحلیل شده، ویروس ابولا می‌باشد.

ایتینی لونگوندو (Eteni Longondo)، وزیر بهداشت کنگو در یک کنفرانس مطبوعاتی موارد فوتی را تایید کرده گفت: “چهار نفر درگذشته اند”.

تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز با اشاره به اینکه از شش بیمار ثبت‌شده چهار بیمار جان باخته اند، تایید کرده است که در نزدیکی شهر شیوع جدید ابولا کشف شده است.

وی همچنان خاطر نشان ساخته است که این کشور در مرحله نهایی مبارزه با ابولا در بخش شرقی آن قرار دارد. آدهانوم در صفحه توییتر خود نوشت: ” این شیوع نشان‌دهنده آنست که کووید ۱۹ یگانه تهدید برای صحت مردم نیست. سازمان جهانی بهداشت به نظارت و اقدام به اوضاع اضطراری در بخش صحت، ادامه می‌دهد”.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟