رویترز: تحریم ایران توسط آمریکا، اقتصاد افغانستان را متضرر خواهد کرد

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیاقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 42370

یک رسانه خارجی نوشته است تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای تحریم ایران، موجب خواهد شد تا اقتصاد افغانستان دچار ضرر شود.

رویترز در مطلبی در مورد تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای تحریم های بیشتر ایران نوشته است، تحریم ایران باعث می شود تا همسایه شرقی اش نیز از این تحریم آسیب ببیند.

در این مطلب با اشاره به بندر چابهار نوشته است، تحریم های آمریکا باعث می شود تا کشورهای سرمایه گذار در این پروژه از ترس مجازات مالی، توسعه این بندر را که نقش اساسی در تجارت افغانستان دارد، عقب نشینی کند.

بندر چابهار به عنوان بخشی از دالان جدید حمل و نقل برای افغانستان توسعه یافته است تا بتواند راهی باشد برای میلیون ها دالر تجارت و قطع وابستگی افغانستان به پاکستان، اما تصمیم ترامپ برای بیرون آمدن از توافق هسته ای با ایران، زیست پذیری چابهار را در هاله ای از ابهام فرو می برد، چرا که بانک ها در ناتوانی در جرایم از سرمایه گذاری های مالی در این پروژه عقب خواهند کشید.

این در حالیست که از چندی به این سو ایران با دادن تسهیلات به تجار افغان، و همچنین سرمایه گذاری هند در این بندر، قصد دارد تا وابستگی به بنادر پاکستانی کاسته شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، حدود ده روز قبل با خروج از توافق هسته ای، گفت که تحریم های سنگینی بر ایران وضع خواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟