رونمایی از نسل جدید مجریان افغانستانی در قم

  • انتشار: ۲۷ حمل ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 12732

 

کانون سینما تأتر مام میهن با همکاری موسسه پویانگار و کارگاه آموزشی فن بیان ، نخستین دوره آموزشی مجری گری و گویندگی را با مربیگری آقای ارشاد احراری از اساتید فن اجرا و صحنه در شهر قم برگزار می نماید.

به گزارش خبرگزاری اطلس، برای این منظور روز سه شنبه 24 حمل/فروردین نشستی در دانشگاه قم سالن شهید بهشتی با حضور اقای حاج احمد عطایی دبیر کانون سینما تاتر مام میهن، اقای یوسف حیدری مدیر موسسه پویا نگار و جمع کثیری از دانشجویان و علاقمندان به هنر مجری گری و گویندگی برگزار گردید.

در این نشست اقای احراری به چگونگی تدریس کلاسهای اموزشی و همچنین نکاتی کلیدی در فن بیان پرداخت.

ارشاد احراری با بیش از 15سابقه فعالیت و 8سال سابقه تدریس فن بیان در شهرهای کابل،هرات و تهران این بار با درخواست های مهاجرین مقیم شهر قم کلاس های شان را در این شهر یرگزار می نمایند.

لازم به ذکر است که دوره های اموزشی مذکور تاکنون خروجی های خوب و موفقی در کابل،هرات و تهران داشته است.

از سر فصل های دوره فن بیان میتوان به تقویت اندامهای تنفسی. هواگیری و هواگذاری. مراقبه و ریلکسیشن. شناخت و تقویت مخارج حروف. نقاط فراز و فرود و اصلاح خط گویندگی و تنظیم صدای گفتار اشاره نمود.

کانون سینما تاتر مام میهن در سال1385 توسط «وحید نگاه» در سفارت جمهوری اسلامی اقغانستان به ثبت رسید و از سال 1390رسما اغاز به کار نمود و تا بحال با چندین پروژه های سینمایی همکاری داشته است.

از دیگر فعالیت های این کانون معرفی بازیگران افغانستانی برای پروژه های سینمایی میباشد از جمله فیلم چند متر مکعب عشق با هنرنمایی بانو حسیبا ابراهیمی که از هنرجویان این کانون بوده اند.

موسسه پویا نگار دوسال میشود که کار خود را آغاز نموده و یکسال است که به رسمیت استان قم شناخته شده است.

پویانگار با مدیریت اقای یوسف حیدری در زمینه ی برنامه نویسی و انیمیشن فعالیت دارد که در حال حاضر یک نرم افزار جامع و کاربردی با حمایت اداره اتباع و سفارت جمهوری اسلامی افغانستان با عنوان نرم افزار افغانستان شناسی(سرزمین من) در دست ساخت دارد که در مسابقات افغانستان شناسی مقام اول را کسب نمود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟