روسیه: معامله قرن ترامپ کمکی به حل اوضاع خاورمیانه نمی‌کند

  • انتشار: ۲۸ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 78098

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه می‌گوید آمریکا رویکرد شناخته شده بین المللی در خصوص روند صلح خاورمیانه را اساسا نادیده گرفته، و بعید است که این امر کمکی برای بهبود وضعیت موجود در منطقه بکند.

به نقل از اسپوتنیک؛ وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه Stampa ضمن ابراز این موضع گفت: ایالات متحده آمریکا در یک «چشم برهم زدن» به سبک خود؛ حل یکی از قدیمی ترین درگیری های عصر ما  را پیشنهاد کرد.  در عین حال، واشنگتن اساساً مبنای حقوقی بین المللی به رسمیت شناخته شده جهانی را برای توافق در خاورمیانه ، قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل را که شامل ابتکار عمل صلح عرب است نادیده گرفت.

 به گفته وی تلاش های ایالات متحده ؛حل همه مشکلات اساسی “وضعیت نهایی” سرزمین های فلسطین – مرزها ، شهرک سازی، قدس شرقی، پناهندگان را از طریق امتیازات یک جانبه به نفع اسرائیل پیشنهاد می‌کند.

لاوروف گفت: چنین رویکردی نه تنها برای اصلاح اوضاع کمک نخواهد کرد؛ و این امر که به اصطلاح معامله قرن توسط فلسطینیان به طور کامل رد شد، خود بیانگر این واقعیت است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: میانجی‌گران بین‌المللی می‌توانند به عنوان تنها سازوکار مورد تایید شورای امنیت در نظارت بر روند صلح خاورمیانه ایفای نقش کنند. روسیه به عنوان عضو کمیته چهارجانبه آماده تسهیل در دستیابی به راه حل میانه است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟