روسیه: حکومت طالبان پایدار نیست

  • انتشار: ۹ میزان ۱۴۰۱
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 133411

دبیر شورای امنیت روسیه در نشست سران نهادهای امنیتی و استخباراتی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع گفت «سیستم حکومتی ایجاد شده توسط طالبان را نمی‌توان پایدار دانست.»

نیکولای پاتروشف توضیح داد طالبان نمی‌خواهند دولتی فراگیر تشکیل دهند و بین طالبان برای کسب قدرت رقابت وجود دارد.

خبرگزاری ریانووستی روسیه نوشت، آقای پاتروشف افزود روش‌های رادیکال طالبان تاثیر منفی بر وضعیت افغانستان گذاشته است.

او گفت طالبان هنوز از «پیروزی در برابر ایالات متحده در خوشی بسر می‌برند و به وضوح خطر سیاست مداوم پشتون‌سازی را که حقوق اقلیت‌های دیگر را نقض می‌کند، دست کم می‌گیرند.»

اظهارات این مقام بلندپایه امنیتی روسیه در حالیست که روز دوشنبه ۱۵ سنبله، سفارت این کشور در کابل مورد حمله قرار گرفت و دو دیپلومات‌شان کشته شدند. داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

شب گذشته نیز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در افتتاحیه نشست سران نهادهای امنیتی و استخباراتی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع گفت گروه‌های تروریستی و افراطی در افغانستان حضور فعال دارند و تائید آن حمله به سفارت روسیه است.

دبیر شورای امنیت روسیه امروز خطاب به سران امنیتی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع گفت «با وجود گذشت بیش از یک سال از تصرف قدرت در افغانستان توسط طالبان، چشم انداز عادی‌سازی اوضاع قابل مشاهده نیست.»

نیکلای پاتروشف پیشنهاد کرد تبادل اطلاعات استخباراتی بین کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، سازمان پیمان امنیت جمعی و سازمان همکاری شانگهای تقویت شود تا یک موضع مشترک هماهنگ در مورد افغانستان ایجاد شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟