روسیه از پرواز چرخبال های ناشناس در شمال افغانستان ابراز نگرانی می کند

  • انتشار: ۳ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 46511

وزارت امور خارجه روسیه بار دیگر از ارسال تسلیحات و مهمات برای شبه نظامیان محلی داعش و طالبان در افغانستان به وسیله چرخبال های ناشناس خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد با توجه به گزارش‌های رسانه‌های افغانستان و ساکنان محلی پروازهای چرخبال های ناشناس در ولایت سرپل واقع در شمال افغانستان مشاهده شده است.

وی ادامه داد: نه ارتش افغانستان و نه نیروهای ناتو چنین پروازهایی را مورد بررسی قرار ندادند و این پروازها در نزدیکی مرزهای افغانستان با سایر کشورهای آسیای میانه صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین گفت: اینکه چه کسی در این پروازها دخیل است و سلاح و مهمات برای تروریست‌ها تامین می‌کند و پایگاه‌هایی در نزدیکی مرزهای جنوبی کشورهای حوزه آسیای میانه ایجاد کرده و اینکه چرا چنین اتفاقاتی در حریم هوایی افغانستان تحت کنترل نیروهای ناتو صورت گرفته هنوز مشخص نیست.

این در حالیست که در دو هفته اخیر رسانه ها گزارش دادند که سه چرخبال در مناطق تحت کنترل طالبان در شمال کشور به زمین نشستند. همچنین خبرنگاران محلی در ولایت سرپل از پرتاب محموله های ناشناس به مناطقی که طالبان حضور دارد، خبر دادند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟