روسیه: از تحریم‌های آمریکا ترسی نداریم

  • انتشار: ۲۵ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 74342

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به تهدید آمریکا درباره اعمال تحریم در صورت خرید سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ روسی توسط عراق، گفت از تحریم‌های واشنگتن ترسی نداشته و برای مقابله با آنها نیز آمادگی دارد.

به نقل از خبرگزاری «تاس»، ریابکوف امروز در جمع خبرنگاران و در رابطه با تهدیدات جدید واشنگتن برای اعمال تحریم‌های جدید در صورت تصمیم عراق برای خرید سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ از روسیه گفت: «آمریکایی‌ها هر کسی را که قصد توسعه همکاری‌های نظامی- فنی را داشته باشد، به اعمال تحریم یا گسترش تحریم‌ها تهدید می‌کند. این خبر جدیدی نیست،  بلکه بازتاب سیاستی است که ایالات متحده برای تحقق اهداف خود در جهت سلطه بر جهان دنبال می‌کند تا از این طریق رقبای اقتصادی این کشور که محصولاتی را به شرکای بین‌المللی خویش عرضه می‌کنند، از بین ببرد. ما از این تحریم‌ها نمی‌ترسیم و آماده هستیم تا در برابر آنها مقاومت کنیم».

ریابکوف همچنین ابراز امیدواری کرد که جان سالیوان سفیر جدید ایالات متحده در روسیه بتواند در تقویت گفت‌وگوها بین مقامات مسکو و واشنگتن که در حال حاضر در وضعیت بسیار دشواری قرار دارد،  نقش مثبتی داشته باشد.

به گفته وی، هنوز هیچ تاریخی برای دور جدید رایزنی‌ها درباره ثبات راهبردی بین روسیه و آمریکا در نظر گرفته نشده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟