روز قدس در اندیشه علامه شهید مبلغ

  • انتشار: ۴ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: دیدگاه
  • شناسه مطلب: 86596

با دقت به جملات روشنفکری نظیر علامه شهید مبلغ در خواهیم یافت که انسان روشنفکر شیعه و هزاره، انسان متعهد به ارزشهای انسانی و اسلامی و ظلم ستیز است نه انسان متهتک و پرده در که مثل گاوهای نر زمستان مانده در طویله در اولین فرصت بهاری با بیرون آمدن از طویله هرگونه نظم را با شاخهای نحسش برباد بدهد و به عالم و آدم و به خدا و دین ناسزا بگوید.

حالا عین جملات برگرفته شده:

به بهانه روز جهانی قُدس
حمایت از آوارگان فلسطین
اگر استعمارِ اروپا و آمریکا به عنوان یک پدیده سیاسی و اقتصادی قرن، پدید نمی آمد، هرگز نمی توانست با طرح مسایلی همچون دفاع از جنبش های آزادی بخش ملی، حق تعیین سرنوشت ملل و اَمثال آن، در کشورهای جهان سوم و دنیای اسلام، آبرو، کمایی کند.
کردار رسوا و ننگین شان و ضربتی که بر پیکر عربها و مسلمانان در فلسطین وارد کرده اند، روی روزگار را سیاه کرده است. آنهاست که همواره در هر روز، صهیونیستها را با مال و سلاح کمک می کنند و دست آنان را در ارتکاب جرایم باز می گذارند، با دست گناهکار خود، با دست صهیونیسم پلید و پست، عربها را می کوبند، بر دهکده های دوردست عربها تجاوز می کنند، مردان و کودکان و زنان بی گناه و بی دفاع را می کشند؛ وگرنه یهود ناتوان تر و ضعیف تر از آن است که بر عربها، این چنین دلیری کند.
دنیای غرب، از یک طرف با دست پیدا و پنهان استعماری، سرزمینهای اسلامی را در دائرۀ اسارت اقتصادی و سیاسی خود می کشاند و امکان هرگونه شالوده استقلال اقتصادی را از آنان سلب می کند، و از طرف دیگر تعالیم حماسه آفرین اسلام را از اذهان جوانها می شوید و با لطایف الحِیَل، آنها را در حلقۀ فرهنگ استعماری خود زندانی می کند.

حضرت خمینی، این بزرگترین مرزبان حماسه جاویدان، خشم مقدسش لرزه بر پیکر استعمارگران افکند و چهره پلید و خصمانه نظام استعمار را افشاء نمود.

نوت: بریده هایی از: شهید محمداسماعیل مبلغ بهسودی/ کتاب دین تریاک نیست/ صفحات ۵۶، ۵۷، ۶۰ و ۶۴٫

حال باید دقت نمود که روشنفکران شیعه و هزاره نظیر علامه شهید مبلغ و علامه شهید بلخی کجا و مدعیان روشنفکری امروزی، که جنایت پیشه‌ترین رژیم یعنی رژیم کودکش صهیونیسم را بی‌آزادترین رژیم نسبت به مردم ما می‌دانند، کجا!!

نویسنده: حسیب احسانی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟