رضایت کارفرمایان آلمانی از کارگران پناهجو در این کشور

  • انتشار: ۲۵ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 19641

نتایج تازه ترین تحقیقات در آلمان که روز گذشته (سه شنبه) منتشر شد، نشان می دهد که اکثر کارفرمایان و صاحبان شرکت های این کشور از پناهجویانی که به کار گرفته اند، رضایت دارند. گرچه بیشتر آنان برای کارهایی استخدام شده اند که به مهارت اندکی نیاز دارند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از فرانکفورت، بر اساس یک تحقیق که ماه فبروری صورت گرفت، نخستین گروه از حدود یک میلیون و 200 هزار پناهنده ای که در سال های 2015 و 2016 وارد آلمان شده اند، شامل سوری ها، عراقی ها و افغان ها، به تدریج وارد بازار کار می شوند و حدود 14 درصد آنان برای خود شغلی یافته اند.

بیش از سه چهارم کارفرمایانی که در این بررسی شرکت کرده اند، گفته اند: هیچ مشکلی در کارهای روزانه با پناهندگانی که استخدام کرده اند، ندارند و یا با آنان مشکل اندکی دارند.

کارفرمایان در باره بیشتر مشکلات خود با پناهجویان، به مشکل ندانستن زبان آلمانی، مهارت های حرفه ای، عادت های متفاوت کاری و نامشخص بودن طول مدت اقامت کارکنانشان در آلمان، اشاره کرده اند.

هر چند هجوم مهاجران در 2 سال گذشته به داخل آلمان، موجب افت محبوبیت آنگلا مرکل صدراعظم و رشد حزب ضد مهاجرت آلترناتیو برای آلمان شده، اما حمایت از پناهندگان همچنان در بسیاری از بخش های این جامعه، نیرومند باقی مانده است.

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، انجمن اتاق های بازرگانی و صنایع و وزارت کار و امور اجتماعی آلمان، این تحقیق را از 2 هزار و 200 کارفرمای آلمانی، برگزار کرد.

شمار آلمانی های بومی که وارد بازار کار این کشور می شوند، با سالمندی جمعیت و جامعه آلمان، بتدریج کاهش می یابد.

بر اساس بیانیه سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، آلمان با توجه به نرخ بیکاری 5.9 درصدی که پائین ترین میزان از هنگام اتحاد مجدد این کشور در سال 1990 و یکی از پائین ترین نرخ های بیکاری در کشورهای عضو این سازمان می باشد، از مطلوب ترین بازارهای کار در جهان برای تازه واردان به شمار می رود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟