رئیس پارلمان پاکستان توسط کمیسیون انتخابات برکنار شد

  • انتشار: ۳ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 8649

به گزارش خرگزاری اطلس به نقل از تسنیم، کمیسیون انتخابات پاکستان با اجرای تصمیم کمیسیون قضایی در مورد تقلب انتخاباتی، «سردار ایاز صادق» رئیس پارلمان این کشور را برکنار کرد.

«عمران خان» رهبر حزب تحریک انصاف نیز پیش از این گفته بود که در صورت عدم اقدام علیه تقلب انتخاباتی در سال 2013 میلادی که توسط کمیسیون قضایی این کشور تایید شده است، این حزب تظاهرات ضد دولتی را از سر خواهد گرفت.

رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران در اسلام‌آباد گفت: تقلب در انتخابات در سال 2013 میلادی با حضور مقام‌های کمیسیون انتخابات (ECP) و اداره ثبت احوال پاکستان (NADRA) انجام شده است بنابراین آنها حق ادامه کار ندارند.

وی تاکید کرد: مقام‌های کمیسیون انتخابات و رئیس اداره ثبت احوال پاکستان باید استعفا دهند.

عمران خان اظهارداشت: چهار مقامات کمیسیون قضایی مرتبط با تقلب انتخاباتی مجوز اخلاقی برای ادامه کار ندارند و در صورت عدم اطمینان در مورد اقدام علیه این مقام‌های فاسد، حزب تحریک انصاف پاکستان بار دیگر به خیابان‌های پایتخت این کشور خواهد آمد.

رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان ادامه داد: همچنین رئیس اداره ثبت احوال پاکستان نیز به‌دلیل پنهان کردن جرم مقام‌های کمیسیون انتخابات حق ریاست بر این اداره را ندارد و هر چه زود تر باید از سمت خود برکنار شود.

کمیسیون قضایی پاکستان پس از بررسی تقلب انتخاباتی در سال 2013 میلادی، روز گذشته دستور داد که در حوزه انتخاباتی رئیس پارلمان این کشور انتخاب مجدد برگزار شود.

عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پس از انتخابات سال 2013 میلادی، مدعی شد که در چهار حوزه انتخاباتی ایالت پنجاب تقلب شده است.

تقلب انتخاباتی تاکنون در دو حوزه انتخاباتی رئیس پارلمان (NA-122) و «خواجه سعد رفیق» وزیر راه آهن (NA-125) به اثبات رسیده است.

از سوی دیگر، رئیس پارلمان پاکستان شکایتی علیه تصمیم کمیسیون قضایی مبنی بر برگزاری انتخابات مجدد را در دادگاه عالی این کشور ثبت کرده است.

سردار ایاز صادق رئیس پارلمان و عضو ارشد حزب «مسلم لیگ» شاخه «نواز شریف» 92 هزار و 393 رای و عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان نیز 83 هزار و 542 رای مردم را در انتخابات سال 2013 میلادی بدست آورده بودند.

با این حال، بر اساس گزارش اداره ثبت احوال پاکستان، بیش از 50 درصد آرای مردم در حوزه انتخاباتی (NA-122) در ایالت پنجاب تقلبی بوده است.

«انیس علی هاشمی» وکیل حزب تحریک انصاف مدعی بود که 136 هزار رای در این حوزه تقلبی هستند.

حزب تحریک انصاف پاکستان تحصن 126 روزه خود در مورد تقلب انتخاباتی سال 2013 میلادی را بدلیل حادثه غم انگیز مدرسه غیر انتفاعی ارتش در شهر «پیشاور» که بر اثر آن 146 نفر از جمله 132 دانش آموز کشته شدند، در 17 ژانویه سال 2014 میلادی در اسلام آباد پایان داد و خواستار تشکیل کمیسیون قضایی برای بررسی تقلب در انتخابات سال 2013  این کشور شد.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟