رئیس دبیرخانه شورای صلح به مجلس نیامد؛ نمایندگان خواهان لغو شورای عالی صلح شدند

  • انتشار: ۱۳ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 39075

بعد از اینکه رییس دبیرخانه شورای عالی صلح از حضور در نشست مجلس و پاسخگویی در مورد چگونگی پیشبرد صلح با طالبان، خود داری کرد. شماری از نمایندگان مجلس خواهان انحلال شورای عالی صلح شدند.

مجلس نمایندگان، در نشست امروز (دوشنبه) خود، رییس دبیرخانه‌ و برخی اعضای شورای عالی صلح را برای پاسخگویی در مورد چگونگی صلح با طالبان استجواب کرده بود؛ اما آنان حاضر به پاسخگویی نشدند.

وزارت دولت در امور پارلمانی در مکتوبی به مجلس نمایندگان خبر داده است که محمد اکرم خپلواک رییس دبیرخانه‌ی شورای عالی صلح همراه رییس جمهور غنی به ولایت پکتیا رفته است و به همین دلیل در نشست امروز مجلس شرکت نمی‌تواند.

شماری از اعضای مجلس نمایندگان کشور در جلسه امروز این مجلس با انتقاد شدید از کار شورای عالی صلح گفته اند که روند صلح هنوز نتیجه نداده و باید این شورا لغو شود.

این نمایندگان همچنان اذعان داشتند که شورای عالی صلح یک جریان حکومتی است و از همین رو گروه های مخالف مسلح دولت تماین به صلح نشان نمی دهند.

نعیم لالی حمیدزی، نماینده مردم قندهار در مجلس گفت: “شورای عالی صلح حکومتی است و به همین علت روند صلح به نتیجه نمی رسد و تا صد میلیون دالر مصرف شده اما هیچ دست آورد برای آوردن مخالفین به صلح نداشته و باید این شورا لغو شود.”

فوزیه کوفی، عضو دیگر این مجلس از ولایت بدخشان گفت شورای عالی صلح از بدو تاسیسش تاکنون هیچ دست آوردی برای ثبات در کشور نداشته و این شورا نمی تواند نقش مهم برای زمینه سازی گفتگوهای صلح، ایفا نماید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟