رئیس جمهور مکزیک خواهان روابط دوستانه با ترامپ شد

  • انتشار: ۱۹ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 63424
رئیس جمهور مکزیک و آمریکا

رئیس جمهوری مکزیک در جریان گفت‌وگوی تلفنی با همتای آمریکایی‌اش به وی روابط دوستانه را پیشنهاد کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این گفت‌وگوی تلفنی میان آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا یک روز پس از توافق به دست آمده در توقف تعرفه‌های گمرکی علیه کالاهای مکزیکی صورت گرفت.

رئیس جمهوری مکزیک در این گفت‌وگوی تلفنی به همتای آمریکایی خود برقراری روابط دوستانه و تعهد و اجرای گفت‌وگو را پیشنهاد داد.

رئیس جمهوری مکزیک همچنین اواخر روز شنبه در شهر مرزی تی خوانا واقع در جنوب شهر آمریکایی سن دیگو در یک تجمع و گردهمایی شرکت کرد.

وی همچنین در یک پیام توییتری نوشت: من در تی خوانا به ترامپ گفتم ما نه تنها باید روابط دوستانه و نزدیکی داشته باشیم، بلکه باید به یکدیگر کمک کنیم.

اوبرادور به این مساله اشاره کرد که مکزیک از روزهای آتی آماده ارائه کمک‌های بشردوستانه به مهاجرانی است که تلاش می‌کنند تا وارد آمریکا شوند.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهوری مکزیک ادامه داد: از روزهای آتی، ما کمک‌های بشردوستانه، فرصت‌های شغلی، آموزشی، مراقبت‌های بهداشتی و درمانی و رفاهی را در اختیار مهاجران واقع در مکزیک می‌گذاریم که منتظرند درخواست پناهندگی‌شان برای ورود قانونی به ایالات متحده آمریکا تایید شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟