رئیس جمهور غنی وارد ازبکستان شد

  • انتشار: ۶ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 38761

اشرف غنی، رییس‌‌ جمهور، در رأس یک هیأت عالی‌رتبه‌ی دولتی به‌ منظور اشتراک در کنفرانس بین‌المللی تاشکند در مورد صلح، همکاری در بخش امنیتی و همکاری متقابل منطقوی ساعتی قبل وارد ازبکستان شد.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای نوشته است، رئیس جمهورغنی هنگام مواصلت به تاشکند در میدان هوایی بین المللی اسلام کریموف، مورد استقبال عبدالله اریپوف صدراعظم ازبکستان و همچنان شهاب الدین تیموری سفیر افغانستان در تاشکند، قرار گرفت.

در خبرنامه‌ای که ارگ در این مورد نشر کرده، آمده است که رییس‌ جمهور در جریان این سفر، برعلاوه‌ی اشتراک و سخنرانی در کنفرانس متذکره، با شوکت میر ضیایف، رییس‌‌ جمهور ازبکستان، پیرامون گسترش روابط و همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف میان دو کشور نیز گفت‌وگو می‌کند.

است رییس‌ جمهور در حاشیه‌ی این کنفرانس با فدریکا موگرینی، مسئول روابط خارجی و نماینده‌ی خاص اتحادیه‌ی اروپا و برخی نماینده‌های کشورهای اشتراک‌کننده در کنفرانس صلح افغانستان در تاشکند نیز دیدار کند.

آقای غنی را در این سفر، صلاح‌الدین ربانی وزیر خارجه، محمدحنیف اتمر مشاور امنیت ملی، اکلیل حکیمی وزیر مالیه، محمداکرم خپلواک رییس دارالانشای شورای عالی صلح، حکمت‌خلیل کرزی معین سیاسی وزارت امور خارجه و شماری دیگر از مقام‌های دولتی همراهی می‌کنند.

گفتنی است که به دنبال برگزاری دومین نشست روند کابل، امروز کنفرانس بین‌المللی تاشکند برای افغانستان نیز با اشتراک نمایندگان بیشتر از بیست کشور جهان، به شمول ایالات متحده‌ی امریکا، اتحادیه‌ی اروپا، پاکستان، ایران، چین و روسیه، در تاشکند پایتخت ازبکستان در حال برگزاری است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟