رئیس جمهور سابق کره جنوبی به ۱۷ سال زندان محکوم شد

  • انتشار: ۸ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 96404

«لی میونگ باک» رئیس جمهور سابق کره جنوبی پس از تأیید دادگاه عالی این کشور به اتهام رشوه و اختلاس به ۱۷ سال زندان محکوم شد.

لی میونگ ۷۸ ساله از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ رئیس جمهور کره جنوبی بود. او در سال ۲۰۱۸ به ۱۶ اتهام از جمله رشوه و اختلاس متهم شد.

در ماه فوریه دادگاه استیناف کره جنوبی درخواست تجدید نظر لی میونگ برای آزادی به شرط وثیقه را رد کرد. او از آن زمان به بعد ۸ ماه را در خارج از زندان سپری کرد و اکنون طبق قانون دادگاه عالی باید ۱۷ سال زندان خود را پشت سر گذارد.

دادگاه عالی کره جنوبی امروز محکومیت وی به اختلاس ۲۵.۲ میلیارد وونی- در حدود ۲ میلیون دالری- و نیز قبول رشوه به میزان ۹.۴ میلیارد وون را تأیید کرد.

گفتنی است جانشین او نیز «پارک گون هه» (که رئیس جمهور بعدی وی بود) اکنون در حال گذراندن ۲۰ سال زندان به اتهام رشوه و سوء استفاده از قدرت است. او در سال ۲۰۱۷ به اتهام فساد که سبب ایجاد اعتراضات خیابانی شد، در زندان به سر می‌برد.

شایان ذکر است تمامی چهار رئیس جمهور سابق کره جنوبی یا اکنون در زندان بوده و یا دوره زندان خود را به دلیل تحقیقاتی که علیه ان‌ها از سوی رقبای سیاسی شان صورت گرفته، سپری کرده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟