رئیس جمهور: حکومت در راستای مبارزه با فساد هیچ گونه تعللی نخواهد کرد

  • انتشار: ۱۶ ثور ۱۳۹۵
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 12774

رئیس جمهور در کنفرانسی که امروز(پنجشنبه) در ارگ برگزار شده بود گفت: فساد یک مصیبت در برابر انکشاف کشور است و حکومت در راستای مبارزه با آن هیچ گونه تعللی نخواهد کرد.

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز(پنجشنبه) در کنفرانس تحت عنوان “مسیر فرا روی مبارزه با فساد در افغانستان” در رابطه به کارکرد های حکومت در راستای مبارزه با فساد اداری، سخنانی ایراد کرد.

در این کنفرانس که در ارگ برگزار شده بود و در آن بر علاوه اعضای کابینه، شماری زیادی از مقامات حضور داشتند رئیس جمهور غنی در رابطه به کارکرد های دولت در زمینه مبارزه با فساد اداری و اینکه در ماه های آینده چه اهدافی را برای مبارزه با این پدیده در نظر دارد، گفت: ما باید نخست دستگاه دولتی را بازسازی کنیم تا کار های مهم دولتی مانند تدارکات، استخدام، مدیریت مالی و پالیسی سازی با شفافیت، وضاحت و پایداری اجرا گردد.

اشرف غنی اضافه کرد: ما باید به حلقه معافیت نقطه پایان بگذاریم، در سال گذشته اصلاحات در سکتور های امنیتی و قضایی را در اولویت کار خویش قرار دادیم، ما باید سیستم قانونی را بنا نمائیم تا آنانی را که از قوانین سرکشی می کنند، مجازات کنیم و برای آنهایکه حق شان منحیث شهروند پایمال می گردد، عدالت فراهم نمائیم و ما باید سلوک زورگویی بالای مردم را پایان بخشیم و به غصب زمین و سؤ استفاده از محاکم اجازه ندهیم.

وی افزود که ما در قضیه کابل بانک مبلغ ۲۵۰ میلیون دالر را حصول کردیم و چهار تن از متهمین بانک مذکور را زندانی ساختیم، همچنان ۲۵ در صد مامورین گمرکات را از وظایف شان سبکدوش کردیم. وی افزود که بیشتر از ۴۵ کمپنی را بخاطر آغشته بودن به فساد، در لیست سیاه گنجانیدیم و ۱۱ کمپنی دیگر در لیست سیاه قرار خواهند گرفت.

رئیس جمهور کشور در زمینه اصلاحات ساختاری گفت: تدارکاتی که قبلاً از بزرگترین منابع فساد در دولت بود، دوباره ساختار سازی گردید، سیستم استخدام و تقرری ها در حال مسلکی شدن اند، سیستم های مالی دولتی به ویژه توانمند سازی اداره عالی تفتیش در حال ساختار سازی می باشند و همچنان جامعه مدنی تقویت گردیده است.

رئیس جمهور گفت که در جریان سال گذشته ما اولویت های خویش را در وزارت های امور داخله، ترانسپورت، معادن و معارف بخاطر پاک سازی از فساد تعیین کردیم.

این کنفرانس در حالی دایر می شود که دولت افغانستان در آستانۀ نشست وارسا و بروکسل که  نقش تعیین‌کننده ای در مسیر کمک‌های جهانی به کشور دارد و روی مبارزه با فساد اداری تمرکز کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟